סוכה. אילוסטרציה
סוכה. אילוסטרציהצילום: iStock

במנהטן הושחתה אתמול (ראשון) בבוקר, על פי שעון ניו יורק, סוכה ציבורית של חסידות חב"ד שהוצבה באיזור פארק קארל שורץ הסמוך לאחוזת גרייסי. על דפנות הסוכה הסוכה רוססה הכתובת 'שחררו את עזה'.

הקהילה היהודית באזור הגיבה במהירות להשחתה. בתגובה נתלו בחלקים שהושחתו בדפנות, בדים שחורים עליהם רוססים מסרים של שלום וחיזוק העם היהודי.

הרב בן קראסניאנסקי, מבית חב"ד באפר איסט סייד סיפר, "אנחנו די מזועזעים מהאירוע. במהלך החג עברו כאן למעלה מ-70 אלף יהודים המתגוררים באזור. קיבלנו איומים מכל מיני קיצוניים אבל לא חשבנו שאף אחד באמת יממש אותם. עם זאת, "קשה מאוד להפחיד את העם היהודי. מעשים כאלה רק מחזקים אותנו שדרכנו היא הנכונה".

ראש עיריית ניו יורק ביל דה-בלסיו גינה את המעשה וכינה אותו אנטישמי ומשטרת ניו יורק חוקרת את האירוע ולדבריה עדיין אין חשודים במעשה.

מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי, רוברט זינגר אמר בתגובה לאירוע, "הקונגרס היהודי העולמי מגנה בכל תוקף את הוונדליזם שבוצע בסוכה ציבורית ברחובות מנהטן. התנהגות שכזו היא בלתי נסלחת ואיננה מתקבלת על הדעת. יש להתייחס למקרה זה כאל אירוע חמור. אנו מודים למשטרת ניו יורק על הטיפול במקרה ומקווים כי יהודים ברחבי ניו יורק ובשאר העולם יוכלו ליהנות מחופשות החג הקרובות ללא כל חשש להתקפות או לחילול רכוש".