חאן אל אחמר
חאן אל אחמרצילום: הלל מאיר/TPS

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, הת'ר ניוארט אמרה הערב (שלישי) בתדרוך היומי לעיתונאים כי פינוי המאחז הבלתי חוקי הבדואי חאן אל-אחמר עומד בסטנדרטים המשפטיים ועל כן מקובל על ארה"ב.

"הפינוי המדובר נעשה על פי הליך משפטי בישראל", ענתה הדוברת לשאלת אחד העיתונאים בנושא.

נזכיר כי לפני חודש, רגע אחרי שפרסמו הודעה נגד הפגיעה בדמוקרטיה הישראלית בחקיקת חוק הלאום, הוציא האיחוד האירופי הודעה נגד החלטת בג"ץ בנוגע לדחיית העתירות נגד הריסת המאחז.

"האיחוד האירופי והמדינות החברות שבים ומזכירים את עמדתם ארוכת השנים בנוגע למדיניות ההתנחלות של ישראל, שהיא בלתי חוקית על פי המשפט הבינלאומי, לרבות הריסת יישובים פלסטיניים והזזת האוכלוסייה בכוח".

"חאן אל-אחמר ממוקם במקום רגיש באזור C בעל חשיבות אסטרטגית לשימור רצף המדינה הפלסטינית העתידית. ההשלכות של הריסת היישוב ועקירתם של תושביו, כולל ילדים, בניגוד לרצונם, יהיו חמורות מאוד ויפגעו קשות בפתרון שתי המדינות ובסיכויים לשלום", לשון הודעת האיחוד.

באיחוד האירופי לא רק מודאגים, אלא מבקשים גם להשפיע על ההחלטות של בג"ץ. "אנו מצפים שהרשויות הישראליות ישקלו מחדש את החלטתן להרוס את חאן אל-אחמר", לשון ההודעה.

שופטי בג"ץ דחו לאחרונה את עתירותיהם החדשות של תושבי המאחז וקבעו כי המדינה יכולה להרוס אותו.

"קיים חשש להפרות סדר המוניות ואלימות בעת ביצוע ההריסה, במיוחד מצד שוהים שאינם מתושבי המקום, ונוכח קריאות ברשתות החברתיות להגיע ולמחות באופן אלים. אביע תקווה כי הצווים יבוצעו בדרכי שלום", קבע השופט יצחק עמית.

המאחז הבלתי חוקי ממוקם על אדמות היישוב כפר אדומים הסמוך לירושלים, מטרים בודדים מכביש מספר 1 המוביל מירושלים לים המלח.