גלעד ארדן
גלעד ארדןצילום: קובי ריכטר/TPS

אחרי שהושעה ונקנס בידי ארגון הכדורגל העולמי, פיפ"א, ג'יברגיל רג'וב גם יסולק מהוועד האולימפי?

מספר ימים לפני התכנסות הוועד האולימפי, שיגר השר לנושאים אסטרטגיים והשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, פניה לנשיא הוועד, תומאס בך, בה הוא קורא לו להדיח את יו"ר התאחדות הכדורגל הערבית, ג'יברגיל רג׳וב מחברות בוועד.

כזכור, רג'וב כבר הושעה ונקנס בידי ארגון הכדורגל העולמי, פיפ"א על התנהגותו האלימה ובכך שקרא לעשרות אוהדי כדורגל ברחבי העולם לנקוט בצעדים אלימים ולאיים על שחקני נבחרת הכדורגל של ארגנטינה שהיו אמורים להגיע לישראל למשחק ידידות מול הנבחרת הלאומית באצטדיון טדי שבבירה.

השר ארדן הזכיר במכתבו לנשיא הוועד האולימפי כמובן את ביטול משחק הידידות בין נבחרת ארגנטינה לנבחרת ישראל לפני מספר חודשים, כשבמכתבו דרש ארדן להשעות את רג׳וב, המכהן כנשיא הועד האולימפי הפלסטיני על התנהגותו האלימה וקריאתו לאלימות.

"רג׳וב קרא לאוהדי כדורגל לשרוף חולצות ופוסטרים של שחקן הכדורגל ליאונל מסי - אך ורק משום שהביע רצון לשחק בישראל", כתב ארדן.

"בארגונים בינלאומיים מקצועיים לא אמור להיות מקום למי שתומך בטרור ואלימות ונוקט באיומים והפחדות. התנהגותו של רג׳וב הפוכה לכל ערכי הספורט האולימפי ולכן הוועד האולימפי חייב להוכיח שהוא גוף ספורט בינלאומי מקצועי, שפועל משיקולים ענייניים ושהוא לא גוף פוליטי, שמאפשר לאדם שתומך בטרור ואלימות להימנות על חבריו. נמשיך לפעול לחשוף את האמת על תומכי החרם על ישראל מול ידידינו ברחבי העולם", כתב ארדן במכתבו לנשיא הוועד האולימפי בך.

המכתב שנשלח ביום ראשון האחרון מגיע על רקע התכנסות של הוועד האולימפי מחר בבואנוס איירס כחלק ממשחקי האולימפיאדה לצעירים (youth olympics) שיתקיימו בבונוס איירס בין ה 6-18 באוקטובר.