עובדים זרים. ארכיון
עובדים זרים. ארכיוןצילום: משה שי, פלאש 90

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, גזר לאחרונה קנס בגובה 170,000 שקלים בגין אי העמדת תנאי מגורים הולמים ל-15 עובדים שהועסקו בחברה.

התיק נפתח בעקבות פעילות אכיפה וחקירה יזומה של צוות מנהל אכיפה וזרים ברשות האוכלוסין ןההגירה אשר ערך ביקורת וממנה עלה כי לעובדים הזרים שהועסקו בחברה לא הועמדו תנאי לינה ומגורים ראויים.

רשות האוכלוסין וההגירה הגישה תביעה בנושא כנגד תאגיד הבנין (איתן אמי בע״מ) וכנגד נושא משרה בכירה החברה, והבהירה כי ״מדובר בעבירה חמורה, הפוגעת בקבוצת עובדים מוחלשים״. הליקויים שנמצאו במקום המגורים כללו, בין היתר, ליקויי חשמל וגז אשר יצרו סכנת חיי העובדים.

השופטת אופירה דגן-טוכמכר, הבהירה בהחלטה כי "לא ניתן לחלוק על החומרה שיש בעבירה של אי העמדת תנאי מגורים הולמים, העולה לעתים כדי פגיעה בצלם אנוש". בפסק דינה היא קבעה לתאגיד, כאמור, קנס על סך 170,000 שח לתאגיד ואילו על נושא המשרה הבכירה השיתה קנס על סך של 45,000 שקלים.

ברשות האוכלוסין וההגירה הבהירו כי "פסק הדין משקף את חומרת המעשה וכי העובדה שהלינו עובדים במקום כה בלתי ראוי היא חטא על פשע". עוד אמרו כי ימשיכו לבצע ביקורות כדי למנוע עבירות דומות.