מרקל מקבלת את התואר ד"ר לשם כבוד מאונ' חיפה בטקס במוזיאון ישראל
מרקל מקבלת את התואר ד"ר לשם כבוד מאונ' חיפה בטקס במוזיאון ישראלצילום: רויטרס

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל קיבלה הבוקר (חמישי) תואר ד"ר לשם כבוד מאוניברסיטת חיפה בטקס שנערך במוזיאון ישראל בירושלים.

במהלך האירוע שוחחה מרקל עם סטודנטים, והתייחסה לשאלה בנוגע לדיווח לפיו איימה לבטל את הביקור אם המאחז הבדואי הבלתי חוקי חאן אל אחמר יפונה לפני הביקור.

"זה ממש לא נכון. זו החלטה של ישראל וזה לא קשור לפגישה שלנו. שמעתי על זה ואמרתי לעצמי אוי איזה שקר, עוד שנייה נגיע לישראל ונראה לכולם שזה פייק ניוז", השיבה מרקל לשואל.

היא התייחסה גם לנושא הגרעין האיראני וציינה כי אין מחלוקת בינלאומית בסוגיית הצורך למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני.

"יש לעשות כל צעד כדי שלאיראנים לא יהיה נשק גרעיני. קיימת מחלוקת בשאלה האם הסכם הגרעין יעיל בעצירת תוכנית הגרעין האיראנית או שאינו יעיל. אנחנו מקיימים דיונים רבים בנושא ואשוחח על כך גם עם ראש הממשלה נתניהו", דברי מרקל.

מרקל נשאלה גם האם תהיה מוכנה להתערב למען הסדרה בעזה וסיוע בהשבת האזרחים וגופות החיילים המצויות בידי חמאס בעזה.

"בזמן השבי של גלעד שליט הענקנו תמיכה ופעלנו באופן מאומץ. גם כיום אנחנו עושים מאמצים ואם נוכל לעשות יותר בעתיד - נעשה", ענתה מרקל לשואל.

השר נפתלי בנט הגיב להודעתה של קנצלרית גרמניה לפיה הידיעות שהתנתה את ביקורה בהשהיית פינוי המאחז הבדואי הבלתי חוקי, חאן אל אחמאר, שקריות.

"הודיתי כרגע לקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, על חברות האמת שלה עם מדינת ישראל והעם היהודי. ניכר שהיחס שלה לישראל מגיע מעומק נפשה. שמחתי על ההבהרה החדה שלה בעניין חאן אל אחמר. פייק ניוז מוחלט. הקשר של מדינת ישראל עם גרמניה היא בעלת חשיבות אסטרטגית ונמשיך לפעול לחיזוקה בכל הרמות", כתב בנט בחשבון הטוויטר שלו.