משפחת החייל משה תמם הי"ד
משפחת החייל משה תמם הי"דצילום: יוסי צור

המחבל וליד דקה שהיה מעורב ברציחתו של החייל משה תמם הי"ד ב-1984, ניצל את עונש המאסר הממושך שלו כדי לחבר ספר לילדים ונוער.

אירוע חגיגי להשקת הספר, ''סיפורו של סוד השמן'', ייערך ביום חמישי הבא במתנ"ס בעיר באקה אל גרבייה, מקום מגוריו של המחבל.

באירוע ינאם ראש עיריית באקה אל גרבייה מורדי אבו מוך, ובמהלכו יוצגו ציורים וכתבי יד של המחבל ויהיה ניתן לרכוש את הספר החדש.

בעקבות פניית ערוץ 7 אל משרד הפנים, המשרד יבדוק האם העירייה רשאית לארח במוסד עירוני אירוע להאדרת מחבלים.

''ממונה המחוז במשרד הפנים מנהל בדיקה בעניין הטענות ואף שוחח עם הנוגעים בדבר. במהלך השבוע הבא בתום בחינת העובדות יגבש את עמדת המשרד העניין", נמסר ממשרד הפנים.

אשת השמאל הקיצוני ד"ר ענת מטר קראה לחבריה בפייסבוק להגיע להשקת הספר שכתב המחבל ואף ציינה כי השתתפות באירוע מהווה תמיכה במחבל. ''חברי היקר, האסיר וליד דקה, לא מבזבז את זמנו בכלא. הוא קורא וכותב ללא הרף", סיפרה.

''לאחרונה יצא לאור ספר ילדים/נוער שכתב, סיפורו של סוד השמן, והנה ההזמנה להשקה בכפרו, באקה אל-ע'רבייה. מובן מאליו שהשתתפות באירוע היא תמיכה בווליד. אתם מוזמנים בחום", הוסיפה מטר.

שי גליק מארגון ''בצלמו'' אמר בתגובה כי ''מדובר בטירוף מוחלט. לא הגיוני שאדם אשר יושב במאסר ומוגדר עד היום כאדם עם סיכון ביטחוני מקבל במה ציבורית במימון ממשלתי לפרסום דבריו המסיתים.

''כל זה בנוסף להצגה המאדירה ומספרת את סיפור חייו המוצגת עדיין בתיאטרון אל מידאן אשר ממשיך ליהנות ממימון ממשלתי נדיב", הוסיף גליק. ''מדובר ביריקה בפרצופה של משפחת החייל ובחיילי צה"ל. אנחנו דורשים משר הפנים למנוע את האירוע''.