ראש קרן צ'לסי סיימון טיילור וסמנכ"לית הקונגרס היהודי העולמי סוניה גומס דה מסקיטה אירחו היום (חמישי), באירוע חגיגי בתל אביב, את טל ברודי, ירדן ג'רבי, רני רהב ומנכ"ל מוזיאון ישראל עידו ברונו שזכו לשפוט בתחרות הבינלאומית במלחמה נגד אנטישמיות וגזענות בספורט.

האירוע התקיים לכבוד ההכרזה על הזוכים הישראליים בתחרות שנערכה במסגרת המאמץ המשותף של שני הארגונים כנגד אנטישמיות וגזענות.

התחרות הזמינה צעירים בישראל, בארה"ב ובבריטניה ליזום פרויקטים חדשניים שבכוחם יהיה לבנות גשרים בין אמונות שונות, בעולם הספורט.

במקום הראשון, המזכה אותם במענק בסך של 40,000 ש"ח לקידום הפרויקט וכן אירוח באצטדיון צ'לסי סטאמפורד ברידג' להצגת הפרויקט, זכו תלמידי תיכון בנימין רוטמן עמק יפה - עדן עמוס, מיכאל שפירא, רווה שהר-תירוש. הם מתכננים להציע לקבוצות להפיק באמצעות הרעיון שלהם חולצות וצעיפים מיוחדים עבור האוהדים, שייצגו לא רק את סמל הקבוצה - אלא גם את סמל הקבוצה המתחרה, על מנת לחבר בין הצדדים ולהציג את הרוח הספורטיבית.

למקום השני והשלישי הגיעו סטודנטים מבצלאל ומשנקר, אשר זיכו אותם במענק בסך 20,000 ש"ח כל אחד.

במהלך השנה חבר מועדון הכדורגל האנגלי בתמיכתו האישית של בעלי הקבוצה הפילנתרופ היהודי רומן אברמוביץ' לקונגרס היהודי העולמי, הפועל בראשות נשיא הקונגרס רונאלד לאודר ומנכ"ל הקונגרס רוברט זינגר בשמן של הקהילות היהודיות הפזורות ברחבי העולם, והכריזו יחדיו על שותפות אסטרטגית בשם "כרטיס אדום לשנאה", שמטרתה להיאבק בגזענות, באנטישמיות ובאפליה בספורט.

במסגרת הפרויקט המשותף מובילים הצדדים שלוש יוזמות חדשניות שמטרתן לעודד אוהדים, גורמים ממשלתיים ואת הציבור הרחב לפעול כנגד תופעות השנאה בספורט באופן רציני ומעמיק, בין היתר באמצעות פסגה עולמית בנושא, בהשתתפות שרי תרבות וספורט ממדינות מובילות בעולם.