נאוה בוקר
נאוה בוקרצילום: קובי ריכטר/TPS

סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ נאוה בוקר מהליכוד, פנתה למנכ״ל החברה למתנ״סים בדרישה לבטל אירוע להשקת ספר שחיבר מחבל ועתיד להתקיים במתנ"ס בבאקה אל גרבייה.

המחבל, וליד דקה, היה מעורב ברציחתו של החייל משה תמם הי"ד ב-1984, וניצל את עונש המאסר הממושך שלו כדי לחבר ספר לילדים ונוער. האירוע חגיגי להשקת הספר, ''סיפורו של סוד השמן'', ייערך ביום חמישי הבא במתנ"ס בעיר באקה אל גרבייה, מקום מגוריו של המחבל.

ח"כ בוקר פנתה למנכ''ל החברה למתנ"סים רז פרויליך וביקשה להבין ''כיצד גוף הממומן מכספי ציבור פורס חסותו על אירוע מהסוג הזה. היתכן שהחברה למתנ״סים האמונה על חינוך הדור הצעיר מעודדת טרור ומהללת מחבל רוצח מתועב?!''.

מהחברה למתנ"סים נמסר לערוץ 7, "אין לחברה למתנ"סים הארצית או למתנ"ס באקה אל גרבייה, שהוא עמותה עצמאית, קשר לאירוע. מדובר באירוע שאותו יזמה, ארגנה ומקיימת הרשות המקומית, כשמעצם היות המבנה של הרשות המקומית כך שיש ביכולתה לעשות זאת".

ערוץ 7 פנה אל משרד הפנים בשאלה האם לעיריית באקה אל גרבייה מותר לקיים אירוע להאדרת מחבלים במתנ"ס עירוני. מהמשרד נמסר כי ''ממונה המחוז במשרד הפנים מנהל בדיקה בעניין הטענות ואף שוחח עם הנוגעים בדבר. במהלך השבוע הבא בתום בחינת העובדות יגבש את עמדת המשרד העניין''.