מיקי זוהר
מיקי זוהרצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו״ר ועדת הכנסת ח״כ מיקי זוהר (הליכוד) יגיש הצעת חוק שתחייב חשיפה של נותני ההלוואות, הערבויות והתרומות למועמדים בבחירות לרשויות המקומיות.

כיום קיימת פרצה בחוק לפיו רק תרומות וערבויות מחוייבים בדיווח מיידי למבקר המדינה ואילו הלוואות למימון הקמפיין אינם מדווחות מיידית. המצב הזה מייצר אפשרות למועמד לקבל מימון של מיליוני שקלים לקמפיין בלי לחשוף מי הם נותני ההלוואות העומדים מאחורי המועמד או הרשימה.

ח״כ זוהר מגיש את הצעת החוק על רקע טענות ולפיהן המועמד לראשות העיר ירושלים עופר ברקוביץ' קיבל מימון מארגוני שמאל קיצוני. נציין כי ברקוביץ' הכחיש את הטענות הללו מכל וכל.

״יש לי חשש כבד שברקוביץ' מסתיר מתושבי ירושלים את זהותם של נותני ההלוואות לקמפיין מכיוון שמדובר באנשי שמאל קיצוני בעלי אג׳נדות מסוכנות לירושלים ולמדינת ישראל והוא מבין שחשיפתם תרחיק ממנו את המצביעים, בנוסף עולה החשש שגם בעלי אינטרסים בעיר כגון קבלנים ואנשי עסקים עומדים גם הם מאחורי ההלוואות", אמר זוהר.

"אנחנו נעשה לכך סוף בירושלים ובכל הארץ ונבטיח שקיפות מלאה בפני התושבים כדי שידעו מי הם האנשים העומדים מאחורי המועמדים לרשויות ולמועצות הערים", הוסיף חבר הכנסת.