בעידן המודרני אין ספק כלל, כי תחום שיווק און ליין הפך לזירה החמה ביותר בתשתית המכירות. כבר אין צורך לצאת מהבית לסופר כדי לערוך קניות- ניתן להזמין און ליין מתוך אתרי המכירות של הרשתות המובילות, במקרים רבים גם מכשירי חשמל ושאר רהיטים – אין צורך לצורך רכישתם להגיע פיזית עד לחנות.
בתחום קידום אתרים הכול נעשה דרך רשת האינטרנט, הרשת הזמינה, הנגישה והיעילה ביותר ליצירת תקשורת שיווקית ופרסומית. ואולם, מובן, שעם עליית המדדים של הרכישות באמצעות דרך זו, התפתח חלל עצום שנותר בתחום הפרסום. אם בעבר, הרדיו והטלוויזיה שלטו ללא עוררין בכל תחום הפרסומות והשיווק של חברות רבות, הרי שכיום עם המעבר החד לשימוש דווקא ברשת האינטרנט התחיל להיות ברור לכול- חייב להיות אדם או חברה שיהווה פתרון לשם יצירת פלטפורמה שיווקית של פרסום ושל יצירת קשר מובהק בין האתרים השונים לבין הלקוחות הפוטנציאלים הם למעשה הגולשים הכל כך רבים. בדיוק לנישה הזאת נכנסו חברות קידום האתרים. חברות שאנשי הצוות שלהן מתמחים ביצירת קישורים אורגניים בתחום קידום אתרים עם מנועי החיפוש הרשמיים ובמיוחד יכולות לבנות מארג מקצועי לשם קידומו של עסק זה או אחר.
מאבק ללא פשרות במתחרים
אז מה בעצם קורה מאחורי הקלעים? כל גולש מחפש את מבוקשו ואת צרכו באמצעות שורת שאילתה- שורת חיפוש באחד ממנועי החיפוש הקיימים ובמיוחד דרך שרת החיפוש של המנוע הנפוץ ביותר- גוגל. חברות קידום האתרים מנסות למצוא ערך מוסף עקרוני לאתר שאותו הן מקדמות על מנת ליצור שירות ייחודי שימשוך את הגולשים דווקא לאתר זה ולא למתחרים. יש לזכור, כי בעוד הגולשים התמימים מקלידים את מילות החיפוש בשורת השאילתה, הם בהחלט ממתינים לתוצאות החיפוש שמגיעות בדרך כלל באופן של רשימה. רשימת התוצאות מורכבת לעתים מעשרות ואפילו ממאות של תוצאות. ברובן הן ממוקמות על פי ההחלטה של מנוע החיפוש. הראשונים ברשימה שזכו בהליך קידום אתרים בגוגל יעמדו האתרים ש"זכו" בכינוי "מודעה"- אלו הם אתרים שקודמו בזכות כסף- מעין פרסומת בתשלום. ואולם, האתרים שיזכו לתודעה רצינית ורצויה יותר של הציבור יהיו אלו שבאים אחריהם בתור... אתרים שהצליחו להתברג בין הראשונים ברשימת תוצאות החיפוש בזכות תוכן איכותי, פרופיל קישורים יוקרתי וכמובן אמון הציבור שהם אכן ראויים להוות את התוצאה המיוחלת והרלוונטית במיוחד.
המאמר בחסות https://winseo.co.il/