מירי רגב
מירי רגבצילום: דוד מיכאל כהן/TPS

תיאטרון ''תמונע'' בתל אביב יארח בסוף החודש הצגת יחיד על משוררת ערבייה שריצתה עונש מאסר והורשעה בהסתה לאלימות ובתמיכה בארגון טרור.

מדובר בהצגה ''אני דארין טאטור'' שבמהלכה השחקנית ענת ויצמן מספרת את סיפורה של המשוררת הערבייה דארין טאטור שריצתה חמישה עונשי מאסר לאחר שהורשעה בהסתה לאלימות ובתמיכה בארגון טרור.

באתר התיאטרון נאמר כי טאטור היא ''פלסטינית, משוררת, אסירה פוליטית'' אשר ''מגלמת את ריבוי המאבקים המעורבים במציאות הקולוניאלית שלנו. קולה מתרומם בבהירות ובאומץ ומאחד את מאבקה הכפול: נגד השליטה הישראלית על העם הפלסטיני ועל הדיכוי שלה כאשה בתוך החברה שלה. לכאורה, מאבק זה אינו אלא מאבק אחד, מסובך ובלתי נפרד. דארין היא קורבן פעמיים. פעם אחת של גברים ופעם שניה של המדינה.

''הכוח של דארין הוא במילה", נכתב. ''מצוידת בעט היא תיעדה את מדורי הגיהנום שעברה ושטרם נחלצה מהם. סיפורה של דארין יעבור דרך חברתה, עינת ויצמן, שהציעה לדארין לפני כניסתה לכלא את גופה וקולה".

טאטור, בת 36 מהישוב ריינה שליד נצרת, נעצרה באוקטובר 2015, בעקבות שיר שפרסמה ברשתות החברתיות. תחת הכותרת "התנגד עמי, התנגד להם" כתבה בין השאר, "התקומם עמי, התקומם נגדם. התקומם נגד שוד המתנחל ולך בעקבות שירת החללים".

השיר עלה כסרטון ביוטיוב כשברקע נשמעת מנגינה וטאטור בקולה קוראת את השיר. על המסך נראו צילומים של השלכת אבנים ובקבוקי תבערה על חיילי צה"ל.

בנוסף לפרסום השיר, טאטור גם ניהלה דף בפייסבוק כשעל תמונת הפרופיל היה כתוב: "אני השאהיד הבא" ולידה היא שמה את תמונתה של הצעירה מנצרת שנופפה בסכין מול חיילים בשנת 2015 ונפצעה קשה מירי.

תיאטרון ''תמונע'' שמארח את ההצגה על טאטור נהנה מתקציבי משרד התרבות בראשות השרה מירי רגב (הליכוד). שי גליק, מנכ"ל ארגון ''בצלמו'' קרא לרגב לעמוד בהבטחותיה: ''אני דורש ממשרד התרבות והאוצר להודיע בצורה חד משמעית וברורה שההצגה על המחבלת לא תמומן מכספי משלם המיסים הישראלי.

''לא יתכן ששוב ושוב משרד התרבות יממן בפועל הסתה לטרור עקב בעיות משפטיות. אני דורש משרת התרבות למנוע את המימון להצגה ויהי מה", הוסיף גליק.

שרת התרבות רגב סירבה להתייחס לידיעה. בתיאטרון ״תמונע״ אישרו את הפרטים אולם לא נמסרה תגובה.