חאן אל אחמר
חאן אל אחמרצילום: הלל מאיר/TPS

לאחרונה מפרסמים ארגוני ה-BDS יעד חדש לחרמות בעקבות הפינוי המתוכנן של מאחז הבדואי הבלתי חוקי חאן אל אחמר, והוא לא פחות מחברות הדחפורים שישמשו להריסת המבנים הבלתי חוקיים.

"המאבק העממי והסולידריות הבינלאומית הגנו על הקהילה הפלסטינית של חאן אל-אחמר מפני הגירוש, ועצרו דחפורים שיוצרו על ידי תאגידים בינלאומיים להריסת בתים ובית ספר", נכתב בהודעה שהוציא ארגון BDS העולמי.

"הקמפיין האסטרטגי של BDS הוא קריטי, שכן בית המשפט העליון אישר את הריסתו של חאן אל-אחמר כדי לפנות מקום להתנחלויות בלתי חוקיות על אדמה פלסטינית כבושה, וכולל תאגידים שמייצרים ומוכרים את הבולדוזרים שמעורבים בהריסות של ישראל: JCB (בריטניה), קאטרפילר (ארה"ב), וולוו (שוודיה), יונדאי (דרום קוריאה), היטאצ'י (יפן) וליוגונג (סין)".

ארגון נוסף שמעורב בחרם המתוכנן הוא "מי מרוויח" (Who Profits) שעוקב אחרי חברות ש"מעורבות בצורה מסחרית בהמשך השליטה הישראלית על אדמה פלסטינית וסורית". אותו הארגון שלח מכתבי אזהרה לחברות הייצור של הדחפורים לקראת קריאה לחרם עליהן. עוד נכתב באתר הארגון כי הדחפורים של החברות הללו משמשים לבנייה בהתיישבות היהודית ביו"ש, כסיבה נוספת לחרם עליהן.

עו"ד נתי רום, מייסד ארגון "לב העולם" הנאבק בחרם העולמי ובארגוני ה- BDS, מסר: "נראה שארגון ה- BDS 'מחרים את עצמו לדעת' - והצעדים שלהם הופכים למופרכים ומגוחכים, כשהם מוציאים את התסכול שלהם על תאגידי ענק של יצרניות דחפורים". ארגון 'לב העולם' שייסד נתי שולח מידי חודש אלפי חבילות מוצרים מיו"ש לתומכי ישראל בכל רחבי העולם ומצוי בקשר עם אלפי אזרחים מחו"ל.

"מקרה חאן אל אחמר מראה שוב את נרטיב השקר של אותם ארגונים", ממשיך נתי. "יישוב לא חוקי שעל פי חוק דינו להיהרס - יישוב שלא היה קיים עד לפני כמה שנים, הוקם במימון האיחוד האירופי כדי להשתלט על אדמות מדינת ישראל, וארגוני ה- BDS מסתירים את העובדות האלו במכוון. בניגוד לדין הבינלאומי, מדינות אירופה התערבו באופן בוטה וניסו לקבוע מהלכים בתוך מדינת ישראל".