גלעד ארדן
גלעד ארדןצילום: Roy Alima/Flash90

פורום המשפחות השכולות "בוחרים בחיים" פנה לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן בדרישה למנוע שחרור מחבלים שסייעו לרצח יהודים ונשפטו לתקופות מאסר משתנות.

הפנייה הגיעה בעקבות כוונת שירות בתי הסוהר לשחרר אסירים ובהם מחבלים שחרור מוקדם, כחלק מהמהלך להפחתת העומס בבתי הכלא - על פי פסיקת בג"ץ.

חברי הפורום כתבו לשר ארדן בעקבות כך, "באם דבר זה ייצא אל הפועל הרי שמדובר במדרון חלקלק שיוביל לכך שמחבלים רבים, עם דם על הידיים, חלקם אשר רצחו ממש את ילדנו, הורינו, נשותינו, בעלינו ושאר יקירנו, יחזרו למעגל הטרור, וירצחו עוד ישראלים".

"מציאות בה מדינת ישראל מבקשת לשחרר עוד מחבלים היא לעג לרש", ציינו חברי הפורום, "נפגשנו עמך וכן עם הוועדה שהקמת לבחינת תנאי האסירים הביטחוניים אך נראה כי כעת נחצה פה קו נוסף. בכל אחת מהפעמים ציינת בפנינו את רצונך הבלתי מתפשר להיאבק בטרור".

"אנו מבקשים כי תורה לבטל לאלתר את החלטה זו. באם חלילה החלטה זו תצא לפועל הרי שדמם של אזרחי ישראל יותר. רבים עלולים חלילה למצוא עצמן במעגל השכול, מוכה הטרור!", הוסיפו בני המשפחות.

בני המשפחות הדגישו בפנייה אישית לארדן, "יותר מפעם אחת הבטחת לנו, המשפחות השכולות, כי תעשה כל שביכולתך, ותפעל ביתר שאת, ליצירת מאזן הרתעה נגד הטרור. הבטחה זו אינה מתיישבת עם שחרורם הצפוי של מחבלים רוצחי חפים מפשע! כאשר הבטחת לנו כי מילה זו מילה, הרי זה הרגע לקרוא לך לעמוד בכך ולמנוע את הטרגדיה המבישה והבלתי נתפסת".

"אנו, המשפחות השכולות שאיבדנו את היקר לנו מכל, מצפים ממך למנוע את הרחבת מעגל הדמים ואת הצטרפותן של משפחות נוספות למעגל השכול. אנו דורשים ממך פעולה אמיצה ואמיתית נגד הטרור. לא עוד פוסט או ציוץ ברשתות החברתיות אלא פעולה נחרצת לגניזת החלטה מעין זו. לא יכול להיות שמשפטנים ופקידים ינהלו את מערכת הביטחון של מדינת ישראל במאבקה נגד הטרור המשתולל", הדגישו.

את המכתב חתמו בני המשפחות באזהרה, "בשבילנו, מדובר בהכרזת מלחמת עולם שלישית נגדנו. אנו לא נשקוט ולא ננוח עד שתודיע כי החלטה זו תיגנז לאלתר".