מתנגד לשחרור מחבלים. ארדן
מתנגד לשחרור מחבלים. ארדןצילום: Hadas Parush/Flash90

השר לביטחון הפנים הגיב הערב (שלישי) בציוץ בטוויטר למכתב המשפחות השכולות בנושא שחרור מוקדם של מחבלים והבהיר את עמדתו.

"בניגוד למה שאולי הובן ממכתב המשפחות השכולות: אני דרשתי מאז פסיקת בג"ץ בנוגע לשטח המחייה של האסירים להבחין בין אסירים פליליים לבין מחבלים. משרד המשפטים סירב וטען שזה לא חוקתי ולכן לא נכללה אבחנה כזו בחוק השחרור המינהלי הנמצא כעת בכנסת", צייץ ארדן.

ארדן הוסיף, "הודעתי ליו"ר ועדת הפנים של הכנסת יואב קיש שאני תומך בהכנסת החרגה לחוק שתוציא ממנו את האסירים הביטחוניים ואני אתמוך בעמדת הפנים של הכנסת בנושא זה. אסור לאפשר קיצור עונשם של מחבלים".

מוקדם יותר הערב פורסם כי פורום המשפחות השכולות "בוחרים בחיים" פנה לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן בדרישה למנוע שחרור מחבלים שסייעו לרצח יהודים ונשפטו לתקופות מאסר משתנות.

הפנייה הגיעה בעקבות כוונת שירות בתי הסוהר לשחרר אסירים ובהם מחבלים שחרור מוקדם, כחלק מהמהלך להפחתת העומס בבתי הכלא - על פי פסיקת בג"ץ.

חברי הפורום כתבו לשר ארדן בעקבות כך, "באם דבר זה ייצא אל הפועל הרי שמדובר במדרון חלקלק שיוביל לכך שמחבלים רבים, עם דם על הידיים, חלקם אשר רצחו ממש את ילדנו, הורינו, נשותינו, בעלינו ושאר יקירנו, יחזרו למעגל הטרור, וירצחו עוד ישראלים".

"מציאות בה מדינת ישראל מבקשת לשחרר עוד מחבלים היא לעג לרש", ציינו חברי הפורום, "נפגשנו עמך וכן עם הוועדה שהקמת לבחינת תנאי האסירים הביטחוניים אך נראה כי כעת נחצה פה קו נוסף. בכל אחת מהפעמים ציינת בפנינו את רצונך הבלתי מתפשר להיאבק בטרור".

"אנו מבקשים כי תורה לבטל לאלתר את החלטה זו. באם חלילה החלטה זו תצא לפועל הרי שדמם של אזרחי ישראל יותר. רבים עלולים חלילה למצוא עצמן במעגל השכול, מוכה הטרור!", הוסיפו בני המשפחות.

את המכתב חתמו בני המשפחות באזהרה, "בשבילנו, מדובר בהכרזת מלחמת עולם שלישית נגדנו. אנו לא נשקוט ולא ננוח עד שתודיע כי החלטה זו תיגנז לאלתר".