שריפה בביתר
שריפה בביתרצילום: נתי שוחט, פלאש 90

מתנדבי "איחוד הצלה" שהגיעו אמש (שלישי) לזירת האסון בביתר עילית, סיפרו על שאירע בשריפה שבה נספו שני האחים צבי גינצבורג בן השנתיים ואפרת בת ה-4.

"הרחנו עשן סמיך, פתחנו את הדלת וראינו שהעשן מגיע מהדירה הסמוכה. אשתי הוציאה את אחת הילדות והעלתה אותה למעלה. שכן נוסף הצליח להיכנס למרות העשן הכבד ולחלץ שני ילדים נוספים", סיפר איציק אשר המתגורר בדירה הסמוכה.

המתנדבים פינו את הלכודים דרך מרפסות של הדירות הסמוכות, בשל העובדה שחדר המדרגות היה אפוף העשן. "הצלחנו לחלץ כעשרה ילדים", סיפר המתנדב יוסי יונה לחדשות 2, "ניסיתי בכל כוחי להיכנס לבית משפחת גינזבורג שבו פרצה השריפה אבל כבר לא היה אפשר להיכנס. לא שמענו צעקות מהבית. היה שקט מוחלט משם".

זירת השריפה בביתר עיליתTPS

צוותי הכיבוי שהגיעו למקום הצליחו לפרוץ לדירה לאחר שהאש כבר אחזה בה. הם מצאו שם את שני הילדים וכוחות של מד"א נאלצו לקבוע את מותם.

מאיר, תושב היישוב שהגיע מהראשונים לזירה, סיפר לחדשות 2: "לא היה מצב להיכנס, הכל היה שם שחור. עשן שחור. אז פשוט טיפסנו כי ראינו ילדים. בכל החלונות היו ילדים שהסתכלו בחוץ. משכנו עם הידיים, לא היו פה כבאים, קרענו את הסורגים פשוט עם הידיים שלנו ונכנסו לדירה פנימה".

שני הילדים שנספו באסון יובאו למנוחות הבוקר במסגרת משפחתית מצומצמת. "אוי לנו כי הושברנו", נכתב בהודעת עיריית ביתר עילית. "יחד עם כל תושבי העיר - המומים, אבלים ומזועזעים על פטירתם הטראגית של שני הילדים הקטנים - אפרת (4) וצבי (2) גינזבורג, שנספו בשריפה הערב בביתם בביתר עילית. בִּלַּע הַמָּוֶת לָנֶצַח וּמָחָה ה' דִּמְעָה מֵעַל כָּל פָּנִים".

תת טפסר ניסים טוויטו, קצין אגף מבצעים בכבאות, דחה את הטענות לפיהן משאיות הכיבוי הגיעו באיחור לזירה: "הזמן בשעה קשה נראה כמו נצח יותר ממה שהוא עובר באמת. המערכת ניטרה 5 דקות בדיוק להגעה מרגע הקריאה - זמן טוב בכל קנה מידה", אמר לגלי צה''ל.

החקירה הראשונית של השריפה הקטלנית העלתה כי מקור האש הוא כנראה קצר חשמלי. כל שבעת הנפגעים שפונו אתמול לבית החולים שערי צדק שוחררו לבתיהם.