פולביו מורטושלו ויוסי דגן
פולביו מורטושלו ויוסי דגןצילום: דוברות מועצת שומרון

חבר הפרלמנט האירופי, פולביו מורטושלו, המשמש כיו"ר המשלחת ליחסים עם ישראל בפרלמנט, מפרסם היום (רביעי) סרטון בו הוא מגנה את הפיגוע באזור התעשייה ברקן.

"כיו"ר של הקבוצה ליחסים עם ישראל בפרלמנט האירופי, הצטערתי לשמוע על הפיגוע בברקן בו נהרגו שני ישראלים. פגשתי את האנשים מברקן ואת יו"ר מועצה אזורית שומרון, יוסי דגן, בבריסל בכנס בפרלמנט.

“הפיגוע הזה לא יכול לעצור את הקשר המתהדק בין יהודים וערבים. אנחנו מגנים את הפיגוע הזה במילים הקשות ביותר ותומכים בכל האנשים החפצים בשלום", הוסיף מורטושלו.

לפני כחודש, השתתף מורטושלו בכנס נגד ה-BDS שהתקיים בפרלמנט האירופי. בכנס השתתפו למעלה מ-150 בני אדם, 20 חברי פרלמנט אירופי ו-10 שגרירים ממדינות שונות באיחוד האירופי. הכנס התקיים כחלק מפעילות יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון ויחד עם קבוצת הידידים למען יו"ש בפרלמנט האירופי.

יוסי דגן ראש מועצת שומרון הודה למורטושלו על התמיכה. "הטרור לא בודד, והמחבל לא לבד. הרשות הפלסטינית ממשיכה בהסתה, ולצערנו העולם שותק ותנועות ה-BDS והחרם ממשיכות לתת גב לחרם ולאלימות. מול כל זה, רואים התעוררות גדולה בעולם נגד הטרור ובעד ההתיישבות".

"אנו מודים לחברנו בקבוצת הידידים למען השומרון בפרלמנט האירופי על התמיכה והגב גם בשעות הקשות וגם בשעות היפות של השומרון. הקול השפוי בעולם ינצח, ההתיישבות תהיה פה לעד", דברי דגן.