מרים ויונה באומל עם תמונת בנם זכריה
מרים ויונה באומל עם תמונת בנם זכריהPhoto by Flash90

שר הביטחון אביגדור ליברמן לא יאפשר את הפסקת הפעולות לאיתורם של שלושת נעדרי קרב סולטאן יעקוב - יהודה כץ, צבי פלדמן וזכריה באומל.

"אני מבהיר בצורה הברורה ביותר: התיק הזה לא ייסגר", הדגיש ליברמן. "הסמכות היחידה לסגור את תיק נעדרי סולטאן יעקוב היא של שר הביטחון ואנחנו נהפוך כל אבן ולא נחסוך במאמצים, כפי שעשינו ב־36 השנים האחרונות".

אתמול דווח ב"ידיעות אחרונות" על כוונתה של מערכת המודיעין להפסיק באופן לא רשמי את מאמצי החיפוש אחר שלושת הנעדרים ולהכריז עליהם כחללים שמקום קבורתם לא נודע.

ראש אגף כוח האדם בצה”ל, אלוף מוטי אלמוז, נאם אמש בטקס התייחדות לחללי החיל הכללי ואמר “היום, כתמיד, נזכיר ונבטיח כי לא ננוח ולא נשקוט, גם לא לרגע. נחפש ונאתר את בנינו ללא לאות - גם כשהדרך קשה. איתור נעדרינו והשבתם הביתה, ובתוכם חיילינו מקרב סולטאן יעקוב - ימשיכו להוות משימה מרכזית, בעלת ערך עליון בצבא ההגנה לישראל, כפי שהיה מאז הוקם צה”ל, מאז נוסדה מדינת ישראל”.

גם סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, שהשתתף בעצמו כלוחם בקרב סולטאן יעקוב, אמר כי "קרב סולטאן יעקוב הוא מהקרבות הקשים שידע צה"ל במלחמת לבנון הראשונה. מהקרב הזה, שאף אני השתתפתי בו כקצין תותחנים, לא חזרו רבים מבנינו.

''את כאבי אותו הקרב אני נושא עד היום. אני סמוך ובטוח שמערכת הביטחון תמשיך בפעולותיה ותעשה הכל על מנת לאתר את גיבורי ישראל - נעדרי קרב סולטאן יעקוב", הוסיף בן דהן.