נחמן שי
נחמן שיצילום: עדי גפן/TPS

משלחת הכנסת לכינוס האיגוד הבין-פרלמנטרי IPU, בו מיוצגים 176 פרלמנטים מכל רחבי העולם, הגישה למליאת האיגוד סעיף חירום הקורא למדינות העולם להפעיל לחץ על החמאס להשיב את השבויים והנעדרים שבידיהם.

בהצעה נדרש חמאס, "להשיב, לאפשר ביקורים של צד שלישי, או למסור מידע על גורלם של סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול ז"ל, שנרצחו על ידי חמאס ב -1 באוגוסט 2014, תוך הפרה בוטה של הפסקת אש הומניטארית של האו"ם, ושל האזרחים הישראלים אברה מגיסטו והישאם אל סייד".

חברי הכנסת שיטלו חלק בדיון ידרשו התערבות וסיוע בינלאומי כדי להביא לשחרור השבויים והגופות שבידי חמאס.

במקביל, הגישה ירדן סעיף חירום, הקורא לארצות הברית ולמדינות העולם להימנע מקיצוץ בתקציב אונר"א. לפי נוסח הסעיף, "הקיצוץ עשוי להביא להשלכות חמורות והרסניות לכ-5 מיליון פליטים פלסטינים וכן לאיים על יציבות האזור והצלחת המאמצים להשכין בו שלום".

ראש משלחת הכנסת ל-IPU, ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) אמר כי "נושא השבויים והנעדרים בידי חמאס לא יירד מסדר היום בזירה הבינלאומית. יחד עם חברת הכנסת שרן השכל (הליכוד), החברה גם היא במשלחת, נעשה כל מאמץ על מנת שהפורום הזה, המאגד ומייצג את בתי הנבחרים בעולם כולו, יישיר מבט אל החמאס ויודיע לו: די לאכזריות חסרת הגבולות. השב את הבנים".

במהלך הכינוס ה-139 של האיגוד הבין-פרלמנטרי, אשר יתקיים בג'נבה, שוויץ, צפויה ח"כ השכל לייצג את הכנסת בפורום נשים פרלמנטריות ובפורום מחוקקים צעירים, וח"כ שי ישתתף בדיוני הוועדה למזרח תיכון וכן יישא נאום במליאת האיגוד על החדשנות הטכנולוגית בישראל.