לארה אל קאסם
לארה אל קאסםצילום: Miriam Alster/Flash90

תומר רוזנטל, יו"ר תא ישראלים באוניברסיטה העברית, תוקף בערוץ 7 את תמיכת הנהלת האוניברסיטה בפעילת ה-BDS, לארה אל-קאסם שכניסה לישראל נמנעה.

"יש כאן מצב אבסורדי שבו פעילה שהייתה במשך שנים פעילה בארגון קיצוני מאוד, ארגון לזכויות סטודנטים פלשתינים, שבפועל מבצע פעולות קיצוניות נגד ישראלים, נגד אנשי אקדמיה ישראלים ונגד יהודים בכלל, רוצה להגיע ללמוד כאן באוניברסיטה העברית. ולכן תמוה בעיניי שמלכתחילה מישהי כזאת רוצה להגיע לישראל. מדוע אחת כזאת רוצה לעשות תואר שני במדינה שאותה היא קוראת להחרים ומדוע האוניברסיטה העברית נותנת יד לדבר הזה".

הוא מבקר את החלטת הנהלת האוניברסיטה להתייצב לימינה של פעילת ה- BDS, "האוניברסיטה העברית היא ארגון שמקבל תקציבים גדולים מאוד ממדינת ישראל. בעיניי יש כאן איזשהו ניגוד בין המצב שבו האוניברסיטה מדי שנה מבקשת עזרה מהמדינה בכיסוי החובות והגירעונות הגדולים. מצד אחד הם יודעים לבקש את הכסף ממדינת ישראל ומצד שני נותנים יד למישהי שמבחינתה המדינה הזאת לא אמורה להתקיים".

רוזנטל סבור כי הרחקתה מישראל של לארה אל קסאם לגיטימית, "אם היה מדובר במישהי שיש לה דעה אחרת לא היתה לנו בעיה להמשיך את הויכוח בתוך כותלי האקדמיה אבל ברגע שאוניברסיטה מתעלמת לחלוטין מהפעולות הפיזיות של הארגון שבו היא פעלה, כאן מתחילה הבעיה שלנו".

לדבריו הסטודנטים יחליטו על המשך הצעדים ברגע שתתקבל החלטה סופית, "זה עדיין מוקדם נחכה ונראה מה יהיו ההחלטות אבל כמובן שאם זה יקרה זו נקודה קריטית ובעייתית ואם נדרש לנקוט צעדים ננקוט אותם".