יעלון וגוטליב עם היצירה
יעלון וגוטליב עם היצירהצילום: דוברות

זאביק גוטליב, פסל וחרש ברזל, נתקל כמו רבים מאיתנו בתמונה שבה יצרו חיילים ״מגן דוד״ בגופם במהלך מבצע ״צוק איתן״.

התמונה שזכתה לפרסום רב הציתה אצל גוטליב רגשות אותם תרגם ליצירה אומנותית. ״התמונה הזו יצרה אצלי תחושה כל כך עזה של אחדות, חברות, רעות לוחמים וישראליות, שמסמלת את כוחנו המשותף כעם בכל מצב, ושבתה את ליבי''.

גוטליב החליט לתת לתמונה מימד אומנותי עם נוכחות וסימליות, ויצר פסל שנקרא ״אחוות לוחמים". הוא מסביר כי ''הפסל בנוי מפלדה מחושלת, ושולי הדגל המתנופף בנוי מפח מרוג צבוע כחול. החלטתי לתרום את הפסל שהוא ללא ספק רב משמעות עבורי לזכר סגן הדר גולדין שהלך מאיתנו״.

גוטליב תרם את הפסל ל״מצפה הדר״ הסמוך לישוב סלעית במפגש בנוכחות רא״ל במיל' משה (בוגי) יעלון, קרוב משפחתו של הדר גולדין ומי שכיהן כשר הביטחון במבצע ״צוק איתן״.

בימים הקרובים יוצב הפסל באתר שהפך לאחרונה למקום מפגש למטיילים, לתנועות נוער לתלמידים ולחיילים הנהנים מתצפית מרהיבה וזוכרים את הדר הי״ד.

יעלון אמר כי ״המקום הזה מזכיר לכולנו את המחויבות להשבתם של אורון שאול והדר גולדין הי״ד לקבר ישראל, והצבת הפסל הכל כך משמעותי הזה כאן היא יותר מסימלית. כוחו של עם ישראל באחדותו, וחובתנו לחזק אותה לא רק בסמלים אלא במעשים.

''הדר כתב על כך, הדר חינך לכך, הדר לחם על כך ואנחנו מחויבים לדרך הערכית הזו לזכרו ולמען עתידנו כחברה וכמדינה. תודה לזאביק על היצירה הכל כך משמעותית הזו״, הוסיף יעלון.