הרב דוד לאו סופד לעדיאל קולמן הי"ד

צה''ל הודיע היום (חמישי) כי הוא בוחן מחדש את החלטתו שלא להרוס את בית המחבל הערבי שרצח את עדיאל קולמן הי"ד בפיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים.

כזכור, משפחתו של המחבל טענה בפני מערכת הביטחון כי המחבל היה חולה נפש ובצה''ל קיבלו טענה זאת.

משפחת קולמן שזעמה על ההחלטה דרשה לבצע חשיבה נוספת וטענה בין היתר כי מחבל שיוצא לבצע פיגוע דקירה יודע לשקול את צעדיו ואינו לוקה בנפשו. בנוסף הזכירה המשפחה כי המחבל קיבל אישור עבודה בישראל.

"יכול להיות שהוא קיבל תרופה אבל הוא תיפקד במאת האחוזים", אמרה האם השכולה. ''היה לו מספיק כוח לרצוח בדם קר את הבן שלי היקר".

כאמור, בעקבות פניית המשפחה, לערוץ 7 נודע כי הדברים נבחנים כעת בשנית בתקווה שאלוף פיקוד המרכז יוציא בהקדם צו הריסה חדש לבית המחבל.

המחבל, נזכיר, חוסל על ידי כוחות הביטחון בזירת הפיגוע. אלוף פיקוד המרכז הודיע למשפחתו של המחבל על הכוונה להרוס את ביתה, והמשפחה הגישה השגה בנושא בסיוע עמותת שמאל קיצוני - "המוקד להגנת הפרט" שנתמכת על ידי הקרן החדשה לישראל.

בני משפחת קולמן בירכו על החלטת צה''ל ומסרו: ''צה"ל מגלה שפיות ובודק מחדש את ההחלטה. אין ספק שהנתונים מדברים בעד עצמם. המחבל היה כולו שטוף שנאה וזעם ותכנן במיוחד לרצוח יהודי.
את עדיאל שלנו זה כבר לא יחזיר אבל נקווה שלא יצטרפו אלינו עוד משפחות למשפחת השכול''.

עו"ד מיכאל ליטווק, היועץ המשפטי של ארגון 'בצלמו', אמר כי ''החומר שחשפנו מוכיח בצורה ברורה ביותר שהמחלה היחידה של המחבל הייתה מחלה עתיקה - מחלת שנאת יהודים. אני קורא למערכת הביטחון לסיים במהירות את ההליכים המשפטיים ולהרוס את בית המחבל ביחד עם שאר בתי מחבלים שטרם נהרסו''.

תגובת דובר צה''ל: ''לאחרונה התקבלו פניות מטעם משפחת קולמן וחומרים שצורפו אליהן, בהן נטען בין השאר כי המחבל שרצח את עדיאל ז״ל לא היה לקוי בנפשו, ולכן יש לפעול להריסת הבית. בעקבות כך, הדברים נבחנים מול גופי הביטחון הרלוונטיים''.