מתקן החניה בפר סבא
מתקן החניה בפר סבאצילום: יחצ

חברת TOPP הסינית, השחקנית המובילה בעולם בתחום החניונים הרובוטיים, נכנסת לפעילות עסקית בישראל.

TOPP פועלת בישראל באמצעות חברת Lift Parking שתשיק היום (ראשון) את החניון הרובוטי הראשון מסוגו בישראל בתחנת הרכבת נורדאו בכפר סבא.

עד היום הורכבו 750 אלף מקומות חניה רובוטיים בסין, רוסיה, יפן, הונג קונג, קולומביה, אל סלבדור, מלזיה, וייטנאם, קליפורניה ואוסטרליה.

מערכת החניה מודולרית, חסכונית וירוקה, ובאה לידי ביטוי בחסכון של 75% בזמן ההקמה לעומת חניון קונבנציונאלי, וחיסכון של 68% בעלויות הבניה.

בישראל פועלת חברת Lift Parking כדי לתת פתרונות חניה לפרויקטים של תמ"א בהם היצע החניה מצומצם ודורש פתרונות יצירתיים על מנת לספק את מבוקשם של הדיירים הקיימים והחדשים. בנוסף היא פועלת גם למתן מענה בחניונים ציבוריים, בעיקר סמוך למוסדות ציבור או למוקדי תחבורה ראשיים כמו תחנות רכבת, חניוני נמל, בתי חולים ועוד.

החניונים אותם החברה מייצרת מסוגלים גם לספק פתרונות לרכבים גדולים דוגמת אוטובוסים ומשאיות – פתרון ייחודי שאין לאף מערכת אחרת.

בנג'מין רטיג, מנכ"ל ובעל השליטה בחברת Lift Parking, אמר "אנחנו גאים להוביל את מהפכת החניה בישראל. הגב הפיננסי והמקצועי של חברת TOPP העולמית מאפשר לנו לתת כל פתרון וכל מענה נדרש בתחום החניה, ולהציע תוך זמן קצר לכל לקוח – פרטי, ציבורי או מוסדי – את החניון המותאם לצרכיו.

''אנחנו מוקירים ומודים לעיריית כפר סבא והחברה הכלכלית שלה על האמון ועל הדרך להיות השותפים הראשונים שלנו למימוש חזון החניה הקלה והפשוטה בישראל. לכבוד הוא לנו להיות חלק ממערך התחבורה הירוק של העיר, דבר שמתחבר באופן טבעי עם הערכים והחזון של החברה", הוסיף רטיג.

צביקה צרפתי, ראש העיר כפר סבא, אמר "אני מברך על שיתוף הפעולה שמעמיד את כפר סבא בשורה ראשונה עם ערים חכמות בעולם. מתקן החנייה החדש שאנו משיקים יפעל כפיילוט ראשוני, ולאחר בחינה והצלחה של הפרויקט אנו נפעל להרחיבו לשאר חלקי העיר. כחלק מחזון העיר הירוקה אנו מקדמים מגוון פתרונות חנייה וניידות סביבתיים.

''כמו כן, אנו משקיעים בסלילת מסלולי אופניים, מעודדים נסיעה משותפת ברכבים ושימוש בתחבורה הציבורית. אנו נמשיך לשאוף גבוה ולהעמיד בפנינו אתגרים להבאת שירותים חדשים ויוצאי דופן לתושבי העיר", הוסיף צרפתי.