השר אריאל בהנחת אבן הפינה לישיבת נצרת עילית
השר אריאל בהנחת אבן הפינה לישיבת נצרת עיליתצילום: אלישמע סנדמן

טקס הנחת אבן הפינה למבנה הקבע של ישיבת ההסדר 'בני עקיבא' בנצרת עילית התקיים במעמד נשיא הישיבה הרב יהושע ויצמן, רב העיר הרב ישעיהו הרצל, ראש העיר רונן פלוט, שר החקלאות אורי אריאל וח"כ בצלאל סמוטריץ'.

בנאומו קרא ראש העיר למשפחות דתיות וחרדיות לעבור לנצרת עילית ולהיות שותפות בחיזוקה. פלוט הזכיר את התרומה של הישיבה לחיזוק אופייה היהודי של העיר.

השר אורי אריאל הדגיש בדבריו כי ההתיישבות בגליל הינה משימה משמעותית: "אנחנו כאן כדי לייהד את הגליל. אני חוזר ואומר - לייהד את הגליל".

ראש הישיבה הרב דני סגליס סיפר על הקשיים שהיו בדרך ועל ההתרגשות העצומה עם הנחת אבן הפינה ומבנה הקבע הנראה כבר באופק. מנכ"ל מרכז ישיבות בנ"ע, אלחנן גלט, השתתף אף הוא באירוע ואמר: "בעתיד עוד נזכה להכיר בזכות הגדולה שהיינו שותפים לה בהקמת הישיבה בנצרת עילית. אשרינו שזכינו".

בסיום הנאומים ניגשו נשיא הישיבה הרב ויצמן וראש הישיבה הרב סגליס להניח את אבן הפינה במקום בו מיועד להיות קצה בית המדרש ואליהם הצטרפו רבני כלל הקהילות בעיר. הרב סגליס הדגיש את האחדות המורגשת היטב בנצרת עילית והביע תקווה כי גם מבנה זה ימשיך להיות ''מגדלור לאחדות ישראל''.

ישיבת ההסדר בנצרת עילית הוקמה לפני כתשע שנים ע"י קבוצת תלמידים מישיבת מעלות, בשליחות ראש הישיבה הרב יהושע ויצמן, במטרה לחזק את החוסן היהודי בעיר. כיום מונה הישיבה כתשעים תלמידים.