גם לבד זה מצוין
גם לבד זה מצויןISTOCK

צוותי האוויר של חברת התעופה בריטיש איירווייס הופתעו לראות עליה פתאומית וחדה במספרי הנשים שטסות לחו"ל לגמרי לבד.

בחברה החליטו לבדוק את המגמה באמצעות מחקר "נסיעות סולו" של נוסעות ונוסעים ברחבי העולם, במטרה לברר מיהם האנשים הבוחרים לטוס בגפם? מדוע הם עושים זאת? ומהם היעדים האידאליים ביותר להתבודד בהם.

המחקר החדש של בריטיש איירווייס בדק כ-9,000 נוסעים ונוסעות בגילאי 65-18 מרחבי העולם וחשף כי לפחות 50 אחוז מהנשים שנשאלו, טסו לבדן במהלך חייהן לפחות פעם אחת. כ-75 אחוז מהעונות השיבו כי הן מתכננות לצאת לחופשת "סולו" כבר במהלך השנים הקרובות.

אז מי הן ההרפתקניות ביותר?

נשות איטליה עם אחוז מרשים של נוסעות סולו, לא פחות מ 63 אחוזים מנשים בגילאי 65-18 טיילו בעולם לבדן, אחריהן ניצבות הגרמניות עם 60 אחוזים של מטיילות סולו. מבחינת ממוצע הגילאים התבלטו הנשים הבריטיות עם הנתון המרשים של 14 אחוז של מטיילות אשר יצאו לטיול לבדן בפעם הראשונה רק לאחר גיל 50.

בנוסף, 60 אחוזים מהמטיילות הבריטיות ציינו כי הן מתכננות לצאת למסע לבדן בשנים הקרובות, חלקן, כבר בחודשים הקרובים. אחרונות ברשימה נמצאות נשים מארה"ב עם רק 16 אחוז של מטיילות, אמנם נדמה שהמגמה עומדת להשתנות לאור העובדה ש-62 אחוז מהנשאלות השיבו כי הן כבר מתכננות את טיול הסולו הבא שלהן. מחצית מהנשאלות מעדיפות לנסוע לפרקי זמן קצרים עד שבוע ימים.

מחקרים קודמים הראו כי מעל שלושים מיליון נשים ביצעו טיולי תרמילאיות, הנמשכו יותר מ-6 חודשים, באופן עצמאי.

התיירת הגרמנית נחשבת לנוסעת המתמידה ביותר כאשר אחת מכל חמש נשים העידה כי היא טסה וטיילה לבדה מעל עשר פעמים במהלך חייה. לעומתן, הסיניות נחשבות למטיילות הסתגלניות ביותר לאחר שנמצא כי 50 אחוז מקרבן העידו שהם מוכנות לטוס לבדן בטיסות האורכות יותר מ-11 שעות. בגזרת הטיולים הקצרים, 67 אחוז מהנשאלות ציינו כי הן בוחרות לתור אחר יעדים ביבשת בה הן גרות. הנשים בהודו מדלגות בין יבשות באופן הכי תדיר, 37 אחוז מההודיות טיילו לבדן באירופה ו-33 אחוז נוספות בחרו לטייל במדינות ערב ובמזרח התיכון. מעל 51 אחוז מקרב הנוסעות בארה"ב ובסין טיילו באירופה לבדן .

למה כדאי לטוס לבד?

המחקר של בריטיש איירוייס עונה גם לשאלה מדוע אנשים בוחרים לצאת לטייל לבדם. רוב משתתפי המחקר העידו כי הבחירה בחופשה שכזו נובעת מהצורך להרגיש תחושת חופש ועצמאות אמתיים, ללא צורך להתפשר או להיות כפוף למגבלות של טיול עם אדם נוסף או כחלק מקבוצה גדולה. כך למשל יש להם את החופש המוחלט לבחור את היעד המועדף עליהם, מה ומתי לאכול, ובעצם לעשות מה שנוח עבורם באותו רגע. המטיילים הגרמנים נחשבים לעם הכי פתוח וחברותי, מעל חמישים אחוז מהמטיילים הגרמנים מעדיפים להיחשף ולהכיר אנשים חדשים בכל טיול. נתון מעניין נוסף מגלה שכעשרה אחוזים מהמטיילים הבריטים, בחרו לצאת לטיול סולו כדיי להתגבר על פרידה ואהבה נכזבת.

ז'אנה ואן דייק, בלוגרית טיולים ומארגנת טיולי סולו לנשים טוענת כי "אין ספק שעולם הטיולים שהכרנו השתנה לגמרי. כיום, נשים רוצות להקדיש את הזמן לעצמן, לחקור מקומות חדשים ולהתנסות בהיכרות עם אנשים שונים מרחבי העולם. נשים כבר לא מטיילות רק במסגרת "החופשה המשפחתית", הן בהחלט מסוגלות לצאת, לתכנן וליהנות בעצמן מהמסלול אותו הן בוחרת לעשות. מגיעות אליי יותר ויותר נשים שמחפשות להעצים ולאתגר את עצמן, לחוות חוויות שנראו להן בלתי אפשריות, כדי להוכיח את היכולת הזאת לעצמן ובעיקר כדי להינות".

ממצאים נוספים שעלו במחקר

בארה"ב נמצא אחוז המטיילות הנמוך ביותר, רק כ-17 אחוז, לעומת אחוז הגברים האמריקאים שהעידו כי טסו לבדם ומספרם עומד על כ-46 אחוז. ראויה לציון העובדה כי על אף המספרים הנמוכים של הנשים, אלו שכן טסות עושות זאת למשך תקופה ממושכת של מעל לחצי שנה.

בסין כמות הנשים שטסו לבדן מעל עשר פעמים ברחבי העולם עולה על כמות הגברים.