אבי גבאי
אבי גבאיצילום: הדס פרוש, פלאש 90

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת המפלגה למוכנותה לבחירות ולחוק הגיוס.

"אנחנו פותחים היום את כנס החורף של הכנסת. כפי שכולכם כבר יודעים, הקואליציה תמשיך לקדם חוקים שעוסקים בחיים שלה ולא כאלה שעוסקים בחיים שלנו. מהקואליציה הזו אין לנו ציפיות".

גבאי הוסיף "יש לנו הזדמנות להפיל את הממשלה הזאת בחודש הקרוב. הקואליציה יכולה ליפול על חוק ההשתמטות מגיוס. כל מה שצריך זו החלטה של לפיד שהוא לא תומך בחוק ההשתמטות מגיוס. אבל לצערי, במקום להפיל את הממשלה הזו – חברינו ביש עתיד החליטו להחזיק אותה בחיים".

"לפיד החליט לתמוך בחוק ההשתמטות מגיוס. הוא החליט לתמוך בנתניהו. הוא מוכר את השוויון בנטל עבור כיסא בממשלה הבאה ומשמש כשכפץ של ממשלת נתניהו. התמיכה בחוק ההשתמטות מגיוס היא בגידה בציבור גדול של אזרחים שרוצים בהחלפת הממשלה הזאת, אזרחים שמאסו בממשלת החקירות ורוצים ממשלה טובה שדואגת לציבור ועוסקת בחייו".

בהתייחסו למצב בגבול הדרום וההפגנות בגדר אמר גבאי "זה ארוע קשה, לא פשוט אבל כולנו בצד אחד נגד החמאס. וכולנו בעד הסדרים ולא בעד מלחמה מיותרת. בימים האחרונים החל הבאזז הזה של להפיל את כישלון הממשלה על צה"ל והרמטכ"ל.

"אני רוצה להזכיר לכם שמלחמת יום הכיפורים נגרמה בגלל מדינאים שלא קיבלו החלטות. שלא ניסו מו"מ ואחרי שנכשלו בחרו להפיל על הרמטכ"ל את האחריות לכישלון. רבותי, ההיסטוריה חוזרת".

"נתניהו, שכבר עשר שנים לא מייצר שום מהלך מדיני, מנסה היום לברוח מאחריות ולהפיל את אובדן ההרתעה הישראלית על צה"ל ועל הרמטכ"ל אייזנקוט. הוא עושה את זה באמצעות שליחיו אבל ברור לכולם שדף המסרים המכוער הזה מגיע מבלפור".

גבאי תקף את ראש הממשלה נתניהו על רקע המתיחות מול עזה, "נתניהו הוא האחראי הבלעדי לאבדן ההרתעה בעזה. האחריות היא עליו הוא זה שמינה שר בטחון כושל שמפריח סיסמאות בכל ראיון, הוא זה שמערבב שיקולי פוליטיקה ובטחון יחד. הוא זה שמאפשר לבנט וליברמן לריב בתקשורת לעיני החמאס והוא זה שמפחד לקבל החלטות במשך שנים. הכישלון הבטחוני רשום רק על שמו.

"מזה 20 שנה נתניהו מסכסך בין ישראלים טובים. אנחנו לא ניתן לו להרוס את הביחד שלנו ואנחנו גם לא ניתן לו לסכסך בין הציבור לבין צה"ל והרמטכ"ל שלנו".

"חברים, זה הזמן לבחירות. אנחנו מוכנים להן", אמר גבאי, "תזכרו את מה שאני אומר כעת - נתניהו לא יגיע ל- 30 מנדטים וגם לא יהיה ראש הממשלה הבא. אנחנו במחנה הציוני הוכחנו כבר שאנחנו יודעים לייצר חיבורים משמעותיים ובמערכת הבחירות הקרובה אנחנו נוכיח זאת שוב".