תלמידים ורבנים התפללו לחורף גשוםרשות הכינרת

300 תלמידים מבית ספר האר"י בצפת הגיעו היום (שלישי) לחוף מפרץ אמנון בכנרת וערכו תפילה לשנה ברוכת גשמים, במעמד רב העיר צפת הרב שמואל אליהו.

בנוסף לתפילה קיימו התלמידים פעילות לימודית חווייתית לאורך 'שביל סובב כינרת' ובחוף מפרץ אמנון, לרבות דגימת איכות מי הכינרת, הסבר על הצמחייה, בעלי החיים באגם ועוד.

"הפעם האחרונה שעשינו תפילה שכזו היתה לפני 16 שנים, לפני חורף 2002/3, שהגיע לאחר מספר שנות בצורת שהכינרת היתה בשיא השפל ולשמחתנו לאחר מכן, חווינו חורף סוער עם גשמים רבים וכמויות גשמים שלא נמדדו עשרות שנים. כשבורא עולם מרעיף שפע, הוא מביא ברכה עד בלי די", אמר רב בית ספר האר"י בצפת, הרב דוב סנדמן.

הרב שמואל אליהו אמר "אנחנו מתפללים שישמע הקדוש ברוך הוא את תפילתנו ברצון. אנחנו צריכים להתפלל מכל הלב והנשמה, כי בברז בבית אמנם יש מים, אבל המים של הכינרת הם המים של העם ואם אין מים בכינרת הטבע מתייבש, בעלי חיים צמאים ויש פחות חיים. אנחנו מבקשים מים מהקדוש ברוך הוא. אבא תן מים, תן חיים, תן ברכה, אנא ה' הצליחה נא".

ברשות ובאיגוד ערים כינרת מברכים על כל יוזמה ופעילות סביב הכינרת ולמענה: "התלמידים סיירו לאורך שביל סובב כינרת והתנסו בפעילות של חוקי אגמים ליום אחד. לאחר מכן, קיימו תפילה מרגשת בליווי שופרות לשנה גשומה. כולנו מתפללים לחורף גשום שימלא את האגם הלאומי וכלל מקורות המים".