ברכה אדלשטיין ויוסי דייטש
ברכה אדלשטיין ויוסי דייטשצילום: יחצ

לאחר שקיבל המועמד לראשות העיר יוסי דייטש חיזוק חילוני מצד ראש מינהל קהילתי לב העיר ד"ר אופיר לנג, מתרחבת בו התמיכה.

הפעם התמיכה באה מכיוונה של ברכה אדלשטיין, המשתייכת לציונות הדתית, פעילה וותיקה במפלגת הבית היהודי ועומדת בראש מינהל קהילתי בקעה רבתי.

"אני מכירה את דייטש מעבודתו בעירייה, כמי שדלתו פתוחה לכל. לא פעם שלחתי אליו תושבים שנזקקו לעזרה פרטנית. הוא גם סייע לכל מינהל קהילתי שפנה לעזרתו. אני מעריכה מאוד את פעילותו לאורך כל השנים. יש לו את הכישורים והיכולת לנהל את העיר בענייניות ולקדם שיתופי פעולה. בהתנהלותו הציבורית דייטש מהווה גשר בין מגוון האוכלוסיות המתגוררות בירושלים", הסבירה אדלשטיין.

היא מספרת כי נחשפה לתמיכה החילונית לה הוא זוכה, "רבים מהם הסבירו שבכוונתם לתמוך בדייטש לראשות העיר, ובכך לשבור המחיצות בין המגזרים״.

"אני עצמי גדלתי בציונות הדתית לאומית ומשתייכת אליה עד היום.. אני מאמינה ב׳איש באמונתו יחיה׳ וכל זמן שאדם שומר חוק ונאמן למדינה, צריך לשפוט אותו לפי כישוריו ולא לפי אמונתו. ראש העיר של ירושלים צריך לבנות חזון לעיר ולנהל את הסוגיות המרכזיות המציקות לתושבים. את הניהול בסוגיות ׳הקטנות׳ הוא צריך להשאיר בידי התושבים, באמצעות המינהלים הקהילתיים שעושים עבודה נפלאה ומסייעים לעירייה ולתושבים כאחד ויש לחזקם ולתת להם יותר משאבים.

דייטש, כמי שנטוע עם שתי רגליו בקרקע, מבין זאת. בירושלים צריכה להיות אחדות אך לא אחידות. דייטש הוא האיש שיכול לאחד מתוך כבוד לכולם את כל הציבורים בירושלים".

דייטש עצמו מסר בתגובה, "אני מלא תודה והערכה לראש מינהל קהילתי בקעה רבתי, ברכה אדלשטיין, על התמיכה בי. אדלשטיין היא אישה רבת פעלים וירושלמית בנשמה ותמיכתה בי מהווה חיזוק ואות נוסף לכך שבחיבור אנושי ובעבודה נכונה ניתן לאחד את כל הציבור בירושלים".