מתוך התערוכה
מתוך התערוכהצילום: ערוץ 7

קצינים וחיילים שהגיעו ביממה האחרונה למפקדת חיל האוויר בבסיס הקריה בתל אביב, הופתעו לגלות תערוכה המבקשת לטעון שהיתה "הסתה קשה" מצד מחנה הימין טרם הירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין ז''ל.

התערוכה שהוקמה בכניסה לבניין חיל האוויר מכילה שלטים והתבטאויות מההפגנות בתקופת הסכמי אוסלו שהוביל ראש הממשלה המנוח: ''ישראל רוצה שינוי'', ''מה עשית היום להפיל את הממשלה?'', ''העם נגד רבין'', ''לא תבגוד'', ''בדם ואש את רבין נגרש'' וכן תמונה של רבין חבוש כאפיה ועליה הכיתוב ''שקרן''.

בהקדמה לתערוכה נכתב כי היא מבקשת להציג ''את ההבדל הברור בין חופש הביטוי הלגיטימי לעומת ההסתה הקשה שהיתה אז''.

נאמר גם כי התערוכה לא מבקשת ''לנקוט עמדה פוליטית'', אולם אי אפשר שלא להתרשם מהעובדה שאוצרי התערוכה מנסים להציג את מחנה הימין כמי שהוביל "הסתה קשה", כביכול, נגד יצחק רבין ז''ל.

קצין שהזדעזע מהתערוכה אמר לערוץ 7 כי היא פוגעת ברגשותיהם של חיילים רבים, ''המיצג אמור להיות לא פוליטי, אבל יש שם מלא שלטים של 'ישראל רוצה שינוי'", אמר.

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג התייחס למיזם שהוצג בבסיס הקריה: "ביום שאישרו לארגונים פוליטיים להיכנס למערך החינוכי של צה"ל, נסללה הדרך לפוליטיזציה בעייתית בכלל המערכות. כשמאפשרים לעורכי הדין של צה"ל לשבת בכנסים של ארגון הדה לגיטימציה 'האגודה לזכויות האזרח' אשר מגן על מחבלים בבתי משפט, אי אפשר להתפלא שזו המגמה.

''לטובת מדינת ישראל ולהבטחת עתידה אנו מקווים כי ראשי הצבא יפעלו למניעת מקרים כאלו בעתיד ובלימת תהליך מצער זה", הוסיף פלג.

תגובת דובר צה״ל: ״בימים אלה מציינים במטה חיל האוויר את יום הזכרון ליצחק רבין ז"ל.
בתערוכה שהוקמה כהקדמה לטקס, מוצגות כרזות שהונפו בהפגנה שהתקיימה בכיכר רבין ב1995, במטרה לשקף את הלך הרוח שהיה באותה התקופה. התערוכה כוללת מיצג בו מובהר כי התערוכה אינה נוקטת עמדה פוליטית. כמו כן, טרם הוצבה, נשלח מכתב מפורט לכלל משרתי המטה ובו הוסבר על מטרת התערוכה. אנו מצרים ממי שמצא עצמו נפגע מתכני התערוכה״.

צילום: ערוץ 7
צילום: ערוץ 7
צילום: ערוץ 7
צילום: ערוץ 7