היטלר (במרכז)
היטלר (במרכז)צילום: רויטרס

מבוכה למפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" אשר ראשיה ניסו בחודשים האחרונים להתנער מכל סממן אנטישמי.

זאת לאחר שלפני מספר ימים הופיעו ברשתות החברתיות בגרמניה תמונות של חברת המפלגה מהפרלמנט המקומי בברלין, ג'סיקה ביסמן, בהן היא נראית עומדת ליד בקבוקי יין הנושאים את דיוקנו של הצורר הנאצי אדולף היטלר וכן צלבי קרס.

לטענת ביסמן התמונות האלו אינן חדשות וצולמו לפני כעשר שנים. ביסמן הוסיפה, "בקבוקי היין עם דיוקנו של היטלר זמינים לרכישה באיטליה גם כיום". עם זאת, החוק בגרמניה אוסר על הצגת סמלים נאציים כגון צלבי קרס בפומבי.

ראשי המפלגה, שמיצבו את עצמם בחודשים האחרונים כמפלגה המתנגדת להגירה המוסלמית לגרמניה ואף פתחו "אגף יהודי" בו חברים יהודים הרשומים במפלגה, הודיעו כי בעקבות התמונות החדשות יפעלו להדחתה של ביסמן משורות המפלגה.

כמו כן דיווחה התקשורת הגרמנית בימים האחרונים כי חבר נוסף ב"אלטרנטיבה לגרמניה" במדינת תורינגיה נאלץ לעזוב את תפקידו במפלגה.

על פי הדיווח, תמונות המציגות את חבר המפלגה עומד ליד מפת שולחן בצורת צלב קרס כאשר ביקר במקומות הקשורים להיטלר בשנת 2015 הופיעו גם הן בימים האחרונים ברשתות החברתיות בגרמניה. חבר המפלגה, בכיר בסניף "אלטרנטיבה לגרמניה" במדינת תורינגיה, הודיע כי יפרוש מהמפלגה בעקבות חשיפת התמונות.