צעדת חטיבה 188
צעדת חטיבה 188צילום: דובר צה"ל

טקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי חטיבה 188 (עוצבת ''ברק'') נערך באתר ההנצחה ״ברק״ שבמפקדת החטיבה ברמת הגולן.

הטקס התקיים במעמד מפקד פיקוד הצפון אלוף יואל סטריק, מפקד עוצבת ״געש״ תת אלוף אבי גיל, מפקד חטיבה 188 אל״ם גל שוחמי, המשפחות השכולות, מפקדי החטיבה והחיילים בעבר ובהווה.

מהקמת חטיבה 188 בשנת 1967 ועד היום שכלה החטיבה 338 חללים. לוחמיה פעלו באומץ לב ולקחו חלק משמעותי במלחמות ישראל, בהגנה על המולדת ובשמירה על ביטחון האזרחים.

״מורשתם, גבורתם של יקירכן - מופת הם לנו. מרגע שנפלו- הפכתם אתם לחלק ממשפחת חטיבה 188. נוסיף ללוות אתכן, לחבק אתכן, ולהגיש לכן כתף תומכת״, פנה האלוף סטריק למשפחות השכולות, ״גם בחלוף 45 שנים מאז התכתשנו טנק בטנק על טרשיה של רמת הגולן, נותרה סוריה אתגר המלווה ומחייב אותנו לכשירות ולמוכנות. לא רק סוריה, הזירה הצפונית כולה. נמשיך למנוע למניעת התבססות של איראן ושלוחותיה בסוריה״.

״פרקי גבורה רבים נרשמו בלחימת אנשי 188 לדורותיה״, הוסיף האלוף סטריק, ״מול כל אתגר שיעמוד לפניכם- זכרו את צוואתם של הלוחמים שלא שבו, ופעלו לאורה. המשיכו את דרכם, האירו במעדיכם את גבורתם, היו ראויים להיות לוחמים בחטיבה 188״, סיכם.

״כמדי שנה אנו נפגשים כדי לזכור ולהזכיר״, תיאר מפקד חטיבה 188, אל״ם גל שוחמי. ״לזכור את טובי הדור אשר הקריבו את היקר מכל, הותירו אותנו מאחור ונותרו צעירים ואמיצים. התכנסנו גם להזכיר - לנו, אשר ממשיכים במשימה, שחברינו אשר אינם עוד, לא נפלו לשווא״.

״השנה אנחנו מציינים 45 שנים למלחמת יום הכיפורים. מלחמה אשר קשורה קשר ישיר למקורותיה של חטיבה 188 ועיצבה את ראשית הקוד הגנטי של העוצבה״. הוא הדגיש, ״סיפורם של לוחמי חטיבה 188 של יום הכיפורים הוא סיפור של ניצחון. נמשיך לספר את הסיפור בדיוק כך ונדרוש מדור הלוחמים של 2018 את אותם ערכים גם במלחמה הבאה, אם נדרש לה''.