נתניהו מאמץ את עמדת הצבא. עם הרמטכ"ל איזנקוט ושר הביטחון ליברמן
נתניהו מאמץ את עמדת הצבא. עם הרמטכ"ל איזנקוט ושר הביטחון ליברמןצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

הקבינט המדיני-ביטחוני החליט במהלך הדיון הארוך שקיים הלילה (חמישי) לאמץ את הקו אותו הוביל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולתמוך בתגובה צבאית רק על פי ההתפתחויות בשטח ולא באופן יזום.

בדיון הציג שר הביטחון, אביגדור ליברמן, תוכנית לתגובה יזומה וקשה נגד חמאס. במקביל, הציג צה"ל בעידוד נתניהו, תוכנית אחרת שבה התגובות יהיו על פי המתרחש בשטח ורק אם ינסו ארגוני הטרור לפגוע בישראל.

שרי הקבינט הונחו שלא להתראיין לתקשורת על הדיון המדובר - שבו עסקו גם במגעים העקיפים בחסות האו"ם ומצרים מול חמאס בעזה, כדי להחזיר את הרגיעה לשטח, כפי שפעלה בשקט יחסי עד ל-29 במרץ השנה.

ליברמן, עוד לפני הדיון, אמר כי המהלך למגעים עקיפים לרגיעה כשל, למרות ניסיונות חוזרים ונשנים.

עם זאת, הקבינט הגדיל את מרחב הפעולה של הצבא בתגובה להפגנות אלימות סמוך לגדר בעזה וכן אישר לפעול בצורה קשה יותר כלפי מפריחי בלוני טרור. יישום ההוראות הללו אמור לצאת אל הפועל כבר מחר, אז צפויות הפגנות אלימות בהשתתפות אלפים בגדר בעזה.

חבר הקבינט המדיני ביטחוני, השר יואב גלנט, התייחס למצב בעזה בכנס באילת. "אני לא מתייחס לתוכן דיוני הקבינט, אבל אני יכול לומר דבר אחד בצורה מאוד מפורשת - כללי המשחק עומדים להשתנות. אנחנו לא נקבל יותר את טרור האש והטרור על הגדרות בגבול", דברי גלנט.