מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה הערב (חמישי) לדיון בנושא המזרח התיכון, בהשתתפות שגרירת ארצות הברית לאו"ם ניקי היילי ושגריר ישראל לאו''ם דני דנון.

במהלך הדיון נאם מנכ"ל ארגון השמאל הקיצוני "בצלם" חגי אלעד, "אני לא בוגד ולא גיבור. הגיבורים הם הפלסטינים שמנהלים את חייהם בתנאים האלה", אמר אלעד. ''ישראל מדכאת המונים וסבורה שהיא דמוקרטיה''.

"קשה להסביר את מה שהפלסטינים עוברים תחת הכיבוש", טען מנכ''ל בצלם. ''הקושי האמיתי הוא להתמודד עם חוסר סובלנות שקשה מדי יום".

"כמעט שנתיים של כיבוש עברו מאז הפעם האחרונה שנאמתי, ומאז 370 פלסטינים נהרגו בידי כוחות הביטחון הישראליים ו-294 בתים נהרסו", הוסיף אלעד.

מנכ"ל "בצלם" התייחס לפינוי הצפוי של המאחז הפלסטיני הלא חוקי חאן אל אחמר. "העובדה שאישרו את הרס חאן אל-אחמר בבית המשפט, אין בו שום דבר חוקי, אלא המשך מדיניות בלתי חוקית באזור הכיבוש. עזה הופכת לבית כלא, ויש אינספור הפגנות על הגדר – אסיריה עושים זאת אחרי קריסת הכלכלה ושירותים בסיסיים", אמר.

השגריר דנון פנה בעברית למנכ"ל 'בצלם' ואמר לו "מר אלעד, אתה אזרח מדינת ישראל שמשרת את האויבים שלנו. הם משתמשים בך נגדנו. חיילי צה"ל שומרים עליך ואתה בא לפה כדי להכפיש אותם? תתבייש לך, משת״פ!".

שר התקשורת איוב קרא תקף את מנכ''ל ארגון השמאל הקיצוני, ''מנכ"ל 'בצלם' מדבר באו"ם כמו דובר החמאס לפחות. הוא קורא למעשים נגד ישראל?! אני קורא למעשים נגד בצלם! הגיע הזמן להוציא מחוץ לחוק ארגונים כמו בצלם, שמשתפים פעולה עם אויבי ישראל ומוציאים את דיבתנו בעולם, פועלים עם מחרמנו ולא מגבים את חיילינו שרק שומרים על ביטחוננו. שיאים של חרפה", אמר קרא.

שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי) אמר "מנכ"ל בצלם חגי אלעד המסית הראשי מפיץ שקרים על בימת מועצת הביטחון של האו"ם. לא ציפינו ממך ליותר. הסתה בחסות גורמים חיצוניים אנטישמיים מחזקת את האנטישמיות בעולם כולו".

דנון אמר קודם הדיון כי "'בצלם', שהוכיח כבר שהוא משתף פעולה עם אויבי ישראל, עושה את זה הפעם עם מדינה שכינתה את חיילי צה"ל 'רוצחים'. זוהי לא רק בושה וחרפה לארגון - אלא גם חציית קווים אדומים של מדינות זרות עם אג'נדה אנטי-ישראלית שמממנות ומזמינות אותו לתת 'עדות' נגדנו.

''בדיון נחשוף לא רק את ההסתה והשקרים של הפלסטינים אלא גם את אלו של חגי אלעד ו׳בצלם׳, ונמשיך להגן על ישראל והאמת", הוסיף דנון.

"אחשוף את השקרים של מנכ"ל בצלם"יוני קמפינסקי, ניו יורק