גלגלי אהבה
גלגלי אהבהצילום: תומר פדר

מסע האופניים השנתי ''גלגלי אהבה'' יתקיים השנה בפעם ה-19 במטרה לגייס תרומות למען ילדי בית החולים אלי''ן בירושלים.

המסע נמשך חמישה ימים ומשתתפים בו מאות רוכבים ומתנדבים מהארץ ומרחבי העולם.

מסע 'גלגלי אהבה' יוזנק ב-28 באוקטובר 2018 מיער יתיר, ויסתיים ב-1 בנובמבר בבית חולים אלי"ן בירושלים. השנה ישתתפו במסע כ-600 רוכבים, מישראל ומ- 15 מדינות.

במשך שלושת הימים הראשונים ייהנו הרוכבים ממסלולי כביש ושטח מאתגרים באזור ים המלח ובשני הימים הנותרים ירכבו הרוכבים בנופים התנ"כים של הרי יהודה. בסיום המסע יגיעו אל בית החולים אלי"ן.

המסע מאפשר לרוכבים ליהנות מרכיבה מאתגרת, באווירה ייחודית ומרגשת למען הילדים המאושפזים שעוברים תהליך שיקום ארוך בבית חולים אלי"ן. חלק מהילדים מצטרפים גם הם למסע, במסגרת תהליך השיקום שלהם. לצורך כך נוסדה קבוצת הילדים "המהירים והאמיצים". חלקם רוכבים באופני טנדם (אופניים עם 2 מושבים, עם מתנדב כמפדל קדמי), חלקם באופני יד או באופניים רגילות כל אחד על פי יכולתו ובליווי של מתנדבים או בוגרי אלי"ן שסיימו את השיקום וחזרו לקהילה וכעת מתנדבים בעצמם.

כל רוכב שמשתתף במסע מתחייב לגייס מינימום של 3500$ למען ילדי אלי"ן. רוכבים רבים מצליחים לגייס סכומים גבוהים בהרבה. בנוסף, מוצע לרוכבים מסלול רכיבה חד יומי גלגאלי"ן המיועד לרוכבים המעוניינים "לטעום" מחוויית המסע בדמי רישום של 300 ש''ח ובתנאי שיגייסו לפחות 750 ש''ח.

המשתתפים במסע מזמינים את מעגל החברים שלהם, בני משפחות ועמיתים בעבודה, לתרום בשמם עבור בית החולים אלי"ן ובכך למעשה גם להעניק חסות להשתתפותם במסע.

אופיו המיוחד והמשפחתי של המסע הפך עם השנים את ''גלגלי אהבה'' למוקד משיכה לרוכבי אופניים, מתנדבים ותורמים מסביב לעולם. בשנת 2017 גויסו תרומות של כ-3.2 מיליון דולר. התרומות שגויסו עוברות ישירות לתמיכה בטיפול ובשיקום של ילדי אלי"ן ומשפחותיהם ולכיסוי הגרעון של העמותה, שמממנת טיפולים למטופלים, מעבר למה שניתן להם ע"י קופות החולים, מתוך אמונה שהילד במקום הראשון.

מסע 'גלגלי אהבה' מציע מגוון רחב של אפשרויות ברמות שונות של רכיבה. רוכבי המסלולים נפגשים ומתחברים ברגע השיא, ביום חמישי, לרכיבה משותפת לכיוון ביה"ח אלי"ן בירושלים, שם מחכים להם הילדים, המשפחות והעובדים לטקס מרגש של מוסיקה, ריקודים, מתן מדליות לרוכבים וסיכום המסע.