דונלד טראמפ
דונלד טראמפרויטרס

ארה"ב ומקסיקו הגיעו להסכמות לגבי אופן ההתמודדות עם שיירת המהגרים שעושה את דרכה בימים אלה מהונדורס לגבול הדרומי של ארה"ב. ז

את, לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ איים להפסיק להעניק סיוע למדינות אשר יתנו יד למהלך ההגירה הבלתי חוקית, ולהציב כוחות צבא לאורך הגבול כדי למנוע כניסה בלתי חוקית לארה"ב.

קיימת עם זאת מחלוקת לגבי השאלה, האם מדובר בעיסקה חדשה שמהווה הצלחה עבור המדיניות של הנשיא דונלד טראמפ, או שמדובר בעיקר בסיכום עצמאי של מקסיקו מול האו"ם.

בכיר בממשל אמר לרשת "פוקס ניוז" שמקסיקו ביקשה מהנציב העליון לפליטים של האו"ם (UNHCR) להקים מחנות מחסה עבור המהגרים לאורך הגבול הדרומי שלה עם מרכז אמריקה. הכנת התוכנית נמשכת לדבריו זה כמה חודשים.

שגריר מקסיקו בארה"ב, ג'רונימו גוטיירז, אמר שהאו"ם יסייע למקסיקו לעבור על בקשות מקלט שיוגשו ע"י משתתפי השיירה ולהחליט אילו מהן לגיטימיות.

מזכיר המדינה של ארה"ב, מייק פומפאו, הודיע שהוא "מקבל בברכה את הודעת ממשלתה של מקסיקו, כי תשאף לשתף פעולה עם הנציב העליון לפליטים של האו"ם כדי להתמודד עם בעיות הגירה באזור, כולל הזרם האנושי שמגיע למקסיקו". הוא הוסיף שארה"ב מוכנה לסייע לאו"ם ולמקסיקו בעניין זה.

עם כל זאת, השגריר גוטיירז התראיין ב-CNN והכחיש כי קיים סיכום חדש בין ארה"ב למקסיקו. לדבריו, הסיכום לגבי הפליטים נבע מהחלטות מקסיקניות בלבד.