הר הזיתים
הר הזיתיםצילום: יוני קמפינסקי

מועצת בתי העלמין בירושלים נערכת לקראת עליית אלפי יהודים להר הזיתים במהלך חודשי החורף.

במסגרת ההיערכות הושק קו תחבורה מיוחד להר הזיתים, הסדרו דרכי עלייה והוגברה האבטחה של המבקשים לפקוד את קברות הצדיקים וקברות יקיריהם הטמונים בהר הזיתים.

בחודש חשון יחולו שני ימי הילולא מיוחדים של גדולי רבני ירושלים שמקום קבורתם בהר הזיתים. ביום י"ב בחשון יחול יום ההילולא של רבי נחום שאדיקר זצ"ל, שהיה מגדולי חכמי ורבני ירושלים ונפטר בי"ב חשון תרכ"ו. צאצאיו הם בני משפחת ויספיש המפורסמת בירושלים. ביום ל' בחשון יחול יום ההילולא של אב"ד ירושלים.

כך גם בעל 'המשנת יעב"ץ הרה"ג רבי יעקב בצלאל זולטי זצוק"ל שנפטר ביום ל' בחשון תשמ"ג.

במקביל, רבים צפויים לעלות לקבריהם ביום ההילולא, ובמועצת בתי העלמין נערכים להסעת ואבטחתם של העולים.

מנכ"ל מועצת בתי העלמין בירושלים הלל הורוביץ: "זכות גדולה היא לנו, שלאחר שנים ארוכות שבהם לא יכלו תלמידים וצאצאיהם של הגאונים הגדולים והצדיקים הקבורים בהר הזיתים לפקוד ולשפוך שיח על קבריהם בהר הזיתים, עכשיו הם יכולים לעשות זאת בבטחה בלי חשש בצורה מסודרת עם תחבורה מותאמת וסידורי ביטחון קפדניים".

במועצת בתי העלמין שבים ומזכירים לציבור את פעילותו של קו 84 מתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת להר הזיתים. הקו פועל בימי הביקוש א-ה, בין השעות 08:30 עד 19:45- נע בציר קצר ויעיל מאוד- מתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת, לפסגת הר הזיתים (ליד תחנת המשטרה), וחזרה לתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת.

עד לא מזמן אלפי משפחות שביקשו בעבר לפקוד את הקברים בהר, נמנעו מלעשות זאת בשל חששות ביטחוניות והעדר תחבורה מסודרת להר. מאז החל הקו לפעול ביוזמת מועצת בתי העלמין, עולים להר הזיתים אלפי יהודים מידי שנה.

בשנים האחרונות פועלת הנהלת מועצת בתי העלמין רבות לסייע להגברת הנוכחות הביטחונית בהר הזיתים, דבר שהוכיח את עצמו והעלה משמעותית את תחושת הביטחון, והביא להגדלת מספר המבקרים במאות אחוזים.