כזה- רק בלי מעיל
כזה- רק בלי מעילצילום: iStock

אחת החוויות הטובות ביותר בילדות היא הריצה בגשם שוטף ומשחק בשלוליות.

הבעיה היחידה באוטופיה היא הבגדים ספוגי המים מהגשם ולפעמים גם מחלה קטנה. ב"חדר הגשם" המיוחד שנפתח בערב הסעודית ניתן להגשים את החלום הבלתי אפשרי- לרוץ בין הטיפות בגשם שוטף בלי להירטב.

הכל התחיל לפני כשש שנים בתערוכה בלונדון. חברת הפקות אלמונית פתחה "חדר גשם" המבטיח חוויה ב"צומת בין האומנות הטכנולוגיה והטבע" בה אפשר להיכנס ל"חדר שבו יורד מבול בלי להירטב". התערוכה זכתה להצלחה גדולה והובילה לתורים ארוכים של אנשים המחכים במשך שעות בשביל להיכנס לחדר לעשר דקות בלבד.

החדר בנוי כאולם גדול בו יורד גשם שוטף של כ2,500 ליטר שנוחתים על הקרקע ואז עוברים תהליך של טיהור ויורדים שוב כגשם. האנשים ההולכים בגשם בהתחלה מפחדים להירטב אבל מהר מאוד מבינים שלמרבה ההפתעה, המים לא נוגעים בהם והם נשארים יבשים לחלוטין.

יוצרי החדר מסבירים שהחוויה הייחודית מתרחשת בזכות חישוב מדויק של המחשב השולט על הגשם. בכל המרחב הגשום מפוזרים חיישני תנועה המעבירים באופן מדויק את המיקום העכשווי והעתידי של הנמצאים בחדר ומעבירים את המידע למחשב העל שפשוט מפסיק את הגשם במקום שבו נמצאים האנשים. בעזרת החישוב המדויק נוצרת התחושה שלמרות שמכל הצדדים יורד גשם זלעפות- אתם מצויים בבועה שקופה המגינה עליכם.

אחרי כמה שנים בלונדון, התערוכה הזמנית נסגרה ונדדה בכמה מקומות עד שלאחרונה היא נפתחה באופן קבוע בערב הסעודית. אז אם יש לכם את הדרכון המתאים- מוזמנים לחוות את ההליכה היבשה בגשם, ואם אין לכם- תמיד אפשר לחזור להליכה הרטובה והמוכרת.



רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!