חוטובלי וגליק בחאן אל אחמררגבים

סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי וח"כ יהודה גליק, סיירו אחר הצהרים (שני) בחאן אל אחמר, בהדרכת תנועת רגבים שהובילה את המאבק המשפטי בבג"ץ מזה כעשור, יחד עם המטה הלאומי בליכוד ומ"מ מנכ"ל מועצת יש"ע, יגאל דילמוני.

רפול אנגל, מנהל הפעילות של תנועת רגבים, העביר סקירה היסטורית וגיאוגרפית על ההשתלטות שמבצעת הרשות הפלסטינית באיזור מרחב אדומים. "הרשות הפלסטינית, בעזרת מימון נדיב של האיחוד האירופי, פועלת באופן מערכתי להשתלט על אזורים אסטרטגיים ביהודה ושומרון", המחיש אנגל בעזרת תצלומי אוויר.

הוא הוסיף כי "חאן אל אחמר הוא תיק הדגל בתכנית. קיבוע המאחזים הבדואים במרחב, ישלים רצף שליטה של הרשות הפלסטינית במשולש הדרכים המחבר בין רמאללה, בית לחם, יריחו ומזרח ירושלים".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי ציינה כי "חאן אל אחמר הוא מאחז בדואי בלתי חוקי ומדינת ישראל מחויבת לשמירה על שלטון החוק. לא יהיה דין שונה למתנחל בעמונה ולבדואי בחאן אל אחמר. הרשות הפלסטינית יחד עם האיחוד האירופי הופכים את הבדואים בחאן אל אחמר לכלי משחק פוליטי מתוך הרצון להשתלט על שטחי C".

"יש צביעות גדולה בדרישה מישראל לא לפנות מאחז בלתי חוקי. ברור שלא טובת הבדואים עומדת לנגד עיניהם של אלה התומכים בהמשך המגורים בתנאים מחפירים", הוסיפה חוטובלי.

חבר הכנסת יהודה גליק אמר כי "הפינוי של המקום הזה על פי החלטת בג"ץ, לא יכול להיות סמנטי. יש כפר בו מתגוררים כבר בני שבט הג'האלין שמדינת ישראל הכשירה בעלות של מיליונים".