לארה אל קאסם
לארה אל קאסםצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

תומר רוזנטל, יו"ר תא 'ישראלים' באוניברסיטה העברית, אומר כי קבלת הפנים לה זכתה לארה אל קאסם בקמפוס הר הצופים היתה מיותרת ומקוממת.

"ראינו תמונות של לארה אל קסאם מגיעה לכאן לאוניברסיטה. אני חושב שהתמונות האלה וכמויות העיתונאים וקהל המעריצים שהתאסף סביבה, מוכיחים בדיוק למה התנגדנו לזה שהיא תהיה כאן מלכתחילה", הוא מסביר לערוץ 7.

לדבריו, הרקע של אל קסאם מעורר סימני שאלה רבים באשר לתמיכת הנהלת האוניברסיטה בהגעתה.

"נתנו כאן רוח גבית למי שהייתה חלק מארגון בזוי ואנטישמי שביצע פעולות נגד יהודים. הם היו עושים רשימות של הסטודנטים היהודים והכתובות שלהם במעונות והיו פוגעים בהם. עכשיו אנחנו רואים שהדבר הזה מקבל תמיכה באוניברסיטה העברית בירושלים - וזה צורם".

רוזנטל מבטיח לעקוב ולראות מה יהיה טיב פועלה של אל קסאם באוניברסיטה. "אנחנו מכבדים את החלטת בית המשפט, כולנו שומרי חוק ואין לנו כוונה לעשות דברים שהם לא במסגרת החוק. אבל במסגרת החוק ובמסגרת החופש שלנו להביע את דעתנו ולנהל מאבק לגיטימי, אנחנו נגיד את דעתנו מעבר למקרה הספציפי של לארה אל קסאם".

"אחד החששות הגדולים שלנו היה שההגעה שלה לפה תהיה מוקד לפרובוקציה. אנחנו נמצאים באוניברסיטה העברית במצב נפיץ מטבעו. קמפוס הר הצופים גם ככה מאוד פוליטי ומתוח. כעת הביאו לפה עוד נפץ שיכול לפוצץ את המרקם העדין. אני מקווה שהשקט יישמר ואנשים ידעו לכבד אחד את השני ולפעול במסגרת החוק".