ג'ורג' סורוס
ג'ורג' סורוסצילום: רויטרס

מטען חבלה נמצא אתמול (שני) סמוך לביתו של המיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס במחוז וסטצ'סטר שבניו יורק.

לפי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", חבלני משטרה שהוזעקו למקום פוצצו באופן מבוקר את המטען, שנמצא על ידי אחד מהעובדים בבית בתוך תיבת דואר. סורוס לא היה בבית בעת התקרית ולא דווח על נפגעים.

סורוס נתון לביקורת בשל תמיכתו בארגוני שמאל אנטי-ישראליים. לפני כחצי שנה תקפה אותו השחקנית האמריקנית רוזאן בר וכינתה אותו "נאצי שהסגיר את אחיו היהודים".

מאוחר יותר החליטה השחקנית המפורסמת להתנצל בפני סורוס על ההאשמות וכתבה בטוויטר: "אני מתנצלת בכנות בפני ג'ורג' סורוס. משפחתו נרדפה על ידי הנאצים ושרדה את השואה רק בזכות כוחות ותושייתו של אביו".

לפני כחודש הגישה עמותת "חברה פתוחה" המופעלת על ידי סורוס ובמימונו, תביעה לבית דין באירופה לאחר שממשלת הונגריה חוקקה בחודשים האחרונים מספר חוקים המקשים על הפעילות של הארגון לתמוך במבקשי מקלט המבקשים להיכנס לתחומי הונגריה ולהתגורר בה.

לטענת אנשיו של סורוס החוקים החדשים "פוגעים בדמוקרטיה, מהווים הפרה חמורה של זכויות אדם ותקדים מסוכן. חוק סורוס מפר את חופש הביטוי והאיגוד המעוגנים באמנת האיחוד האירופי לזכויות אדם ולכן יש לבטל אותו".

העמותה של סורוס אף העבירה את משרדיה מבודפשט לברלין לאחר שלטענת חבריה ממשלת הונגריה התנכלה להם. הממשלה ההונגרית טענה כי סורוס פועל להחדרת מהגרים בלתי חוקיים לתחומי אירופה ומהווה סכה לביטחון המדינה, ולכן העבירה מספר חוקים שנועדו להקשות על פעילותו.