ח"כ ישראל אייכלר
ח"כ ישראל אייכלרצילום: הלל מאיר/TPS

בעקבות הדיון בוועדת הבריאות בכנסת במהלכו נטען כי רבים מקרב הציבור החרדי לא מתחסן, טען ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) במליאה כי "מאז מגפת אבעבועות השחורות לא הייתה הסתה כזו", כלשונו.

"בוועדת הבריאות של הכנסת דנו בנושא חשוב מאוד של מחלת החצבת. הדיון היה אמור להיות ענייני ויעיל. במקום זה באה חברת כנסת והחלה להסית נגד הציבור החרדי. היא האשימה את הרבנים חרדים שמורים להורים שלא לחסן את הילדים וטענה שהם הגורמים להתפשטות המגיפה.

אייכלר הזכיר לחברי הכנסת: "מאז האבעבועות השחורות באירופה - מחלה שכילתה הכי הרבה אנשים בהיסטוריה - לא הייתה האשמה קשה כזו. באותם ימים האשימו את היהודים כביכול הם אינם שומרים על היגיינה וגורמים להתפשטות המחלה. לא היה אז מי שיגן עליהם וימנע את האשמות החמורות הללו. חלקים נרחבים מתושבי היבשת האמינו להסתה הזו.

הוא הוסיף ואמר כי "יש גם הורים חילוניים טבעוניים שאינם מחסנים את ילדיהם. רוב החרדים כן מחסנים. אבל מישהו היה מעז לומר כך נגד הקהילה הטבעונית? אם הייתה אומרת את זה מישהי שמכירה את הציבור החרדי, ניחא. אבל אמרה את זה אחת שמכירה בקושי עשרה חרדים. זוהי הכללה. מחתימים בחותמת קהילות שלמות זו הסכנה שבהכללה.

בסיום קרא ח"כ אייכלר לשנות את השיח: "יש ליצור שיח שאינו מכליל. רוצים לתקוף תופעה מסוימת? תהיו אמיצים לעמוד מולה ולדבר עליה לגופה. אל תכלילו ותשמיצו ציבורים שלמים בישראל." אמר.