פרס "חזר לחיים" באמצעות הולוגרמה

ועידת ראש הממשלה לחדשנות נפתחה היום (חמישי) בגני התערוכה בתל אביב.

בוועידה, שעוסקת באתגרי העתיד ובתרומתה של הטכנולוגיה הישראלית לעולם טוב יותר, משתתפים כ-1,000 אורחים מחו"ל בהם סגן נשיא, בכירי גוגל, פייסבוק, עליבאבא ומאות יזמים.

"כרגע, בעודנו מדברים, יש מספר מדינות שכנות שמושיטות יד לישראל ומנרמלות את היחסים עם ישראל - בזכות החדשנות", אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו בפתח הוועידה.

בפתח הוועידה הוקרנה הולוגרמה מיוחדת בדמותו ובקולו של הנשיא המנוח, שמעון פרס ז"ל, בה הוא "הקריא" את צוותו הרוחנית, בנושא המרכז הישראלי לחדשנות ושלום, שהתפרסם לראשונה בוועידה.

"החזון שלי למרכז החדשנות במרכז פרס לשלום וחדשנות היא לשמש חלון לעתיד, מקום לחלומות, מקום שמביע את הרצון להאיר לדור הבא עתיד טוב יותר. העתיד בנוי מהחלומות של היום. עלינו להמשיך לפתח את חזון המחר לא רק לזכור את העבר. יש לנו הכוח ליצור שינוי וההזדמנות להשפיע".

"ועידת ראש הממשלה לחדשנות", ביוזמת משרד התרבות והספורט ובשיתוף מרכז פרס לשלום ולחדשנות, היא חלק מאירועי ה70 למדינת ישראל שמתקיימים בסימן של מורשת וחדשנות והיא נמנית על אירועי הדגל אותם מובילה השרה מירי רגב כיו"ר וועדת טכסים וסמלים והממונה על אירועי ה70 מטעם ממשלת ישראל.

לוועידה הגיעו עשרות משלחות מהעולם ביניהן; ארה"ב, סין, איטליה, צרפת, אוסטרליה, בריטניה, קוריאה, מקסיקו, שוויץ, אוגנדה, סינגפור, איטליה, רוסיה, הונג קונג, פרו, גרמניה ועוד, המשלחות ידונו בחדשנות הנדרשת לבניית עולם טוב יותר ובתרומתה של ישראל לפתרונות ופיתוחים עתידיים.

הוועידה תציג את ההמצאות הטכנולוגיות פורצות הדרך שיצאו מישראל, ואת תרומתה של החדשנות הישראלית להתמודדות עם אתגרי העתיד בתחום בריאות, מזון, חקלאות, סייבר וקיימות. במסגרת הוועידה יושק "מרכז החדשנות של ישראל" ויתקיימו דיונים מיוחדים ושולחנות עגולים בין הצוותים הבינלאומיים במטרה לייצר פתרונות לבעיות גדולות איתן מתמודדות מדינות רבות בעולם וכיצד הטכנולוגיה, המחקר והידע הישראלי יכולים לתרום לפיתוח פתרונות. בוועידה הבינלאומית, אותה יארח ראש הממשלה לראשונה, לציון 70 שנות מורשת וחדשנות ישראלית, ישתתפו מאות יזמים ומנהלים בכירים מישראל, ביניהם: גיל שוויד, אמנון שעשוע, ד"ר איה סופר, עפרה שטראוס, מריוס נכט, קירה רדינסקי ועוד.

בין האורחים הבכירים שהגיעו לוועידת "ראש הממשלה לחדשנות": מייסד ענקית האינטרנט הסינית עליבאבא, ג'ק מא, מנכ"ל גוגל לשעבר ומייסד קרן הון הסיכון Innovation Endeavors, אריק שמידט, היזמית ושרת החדשנות הבריטית לשעבר, הברונית ג'ואנה שילדס, סגן נשיא בכיר בפייסבוק, דיוויד מרכוס, החוקר ד"ר דיוויד אגוס, איש העסקים והמשקיע יורי מילנר ועוד.