ריהוט
ריהוטצילום: pixabay

זו יכולה להיות ספה בפינת המתנה במשרד עורכי דין, שורת כסאות פלסטיק אצל רופא או ריהוט משרדי מקיף הכולל גם ארונות, מגירות, שולחנות וכסאות משרדיים בחברת היי טק.

בעלי עסקים רבים אינם ממהרים להחליף את הריהוט המשרדי בעסק, בדרך כלל מתוך מחשבה שמדובר בהוצאה כספית שאיננה הכרחית. אחרי הכל, גם בבית אנחנו לא נוהגים להחליף את מערכת הישיבה בסלון בכל שנה ואפילו לא בכל שלוש שנים, אבל כפי שבבית אפשר לרענן לעיתים את מראה הסלון ולהתחדש במערכת ישיבה חדשה מדי חמש עד עשר שנים, כך גם אפשר לעשות זאת במשרד.

יתרונות החלפת ריהוט משרדי

למעשה, להחלפת הריהוט המשרדי יש יתרונות נוספים. למשל, מבחינת ההשפעה הצדדית על העובדים: נעים יותר לעבוד עם ריהוט משרדי חדש, ולכן החלפת הריהוט יכולה לעודד את העובדים לשבת בעמדותיהם זמן רב יותר ועם מוטיבציה גבוהה יותר. אם אתם נוהגים לארח גם שותפים, ספקים ולקוחות במשרד (כגון משרדי תיווך), אזי ההשפעה של הריהוט החדש עשויה לחלחל ולהשפיע על התת-מודע שלהם: הם יבחינו שמשהו התרענן במשרד שלכם, ומכאן שגם מערכת היחסים ביניכם עשויה להתרענן ולהיות מושפעת לחיוב.

יתרון נוסף ולא פחות חשוב של החלפת ריהוט משרדי בפעם הראשונה, בניגוד לפעמים נוספות שאולי תרעננו את הריהוט בעתיד, הוא העובדה שכאשר פתחתם את העסק עדיין לא ידעתם בדיוק מה יהיה אופיו. היו לכם ציפיות ותחזיות מבוססות, אבל יכול להיות שמספר הממתינים בפינת ההמתנה גדול יותר מן המתוכנן ואתם צריכים להרחיב אותה בעזרת ספה גדולה יותר, או להחליף את הספה שהצבתם שם מלכתחילה בשורת כסאות למשרד ארוכה. לחלופין, יתכן שמאז פתיחת העסק גיליתם שחסרים לכם מקומות אחסון עבור תיקי לקוחות או ציוד אחר, כך שתוכלו לרענן את הריהוט כולו ולתכנן אותו מחדש עם יותר מקומות אחסון.

בשורה התחתונה, החלפת הריהוט בעסק היא לא פעולה שמבצעים בתדירות גבוהה, אבל יש לה יתרונות רבים שהופכים אותה לכדאית - בפרט אם טרם יצא לכם לעשות זאת בעסק.