תמימי לאחר שחרורה מהכלא
תמימי לאחר שחרורה מהכלאצילום: רויטרס

הערבייה עהד תמימי (17) שריצתה שמונה חודשי מאסר לאחר שסטרה לחייל צה"ל בחודש דצמבר האחרון, לא מתחרטת על מעשיה וקוראת לתקוף חיילים.

על פי הדיווח בחדשות עשר, תמימי התראיינה לתוכנית רדיו בטוניסיה ואמרה שם "העולם לא צריך להיבהל או להיחרד מפלסטיני שסוטר לחייל צה"ל. כולם צריכים לעשות זאת, לא רק אני".

"מה שעשיתי צריך להיות דבר רגיל. עלינו לסטור להם תמיד, בכל מקום אשר ימצאו, ובלי להתחשב במעשיהם", הוסיפה תמימי, "אלו חיילים כובשים, הם כבשו את אדמותינו. הם יורים בילדים קטנים ומכוונים את נשקם אל עבר בתים ואנשים".

היא טענה כי פגיעה בחיילים "זוהי תגובה טבעית לנוכחות הכיבוש, לנוכחות חיילים כובשים על אדמתי. כולם צריכים לסטור לחיילים".

כשנשאלה על הצעד הבא במאבק שלה נגד ישראל, ענתה תמימי "נשבעתי להמשיך בדרך השהידים, כדי שדמם לא יישפך לחינם. כולנו צריכים להמשיך את דרכם. נשבעתי להמשיך להקריב קורבנות, ואפילו את חיי, למען שחרור פלסטין".

תמימי בת ה-17 שכאמור ריצתה עונש מאסר בישראל, כינסה מסיבת עיתונאים לאחר שחרורה ואמרה כי "ירושלים הייתה ותישאר בירת פלסטין הנצחית. יצאתי מהכלא והשארתי מאחורי 29 אסירות בכלא שרון וביניהן האסירה המנהלית ח'אלדה ג'ראר. המסר של האסירות שנתנו לי להעביר - לדרוש את האחדות העם ולתמוך באסירים ובאסירות למען זכויותיהם וחירותם".

תמימי ריצתה שמונה חודשי מאסר בפועל לאחר שהורשעה בארבעה סעיפי אישום של תקיפת קצין וחייל צה"ל, הסתה והפרעה לכוחות צה"ל. בקרב חלק גדול מהפלסטינים היא נחשבת ל''גיבורה לאומית'' ולאחד מסמלי המאבק במדינת ישראל.