אוושויץ
אוושויץThinkstock

מוניקה שייפר, מועמדת מטעם מפלגת הירוקים בקנדה לפרלמנט המקומי, נשלחה לעשרה חודשי מאסר לאחר שפירסמה סרטונים בהם הכחישה את השואה.

שייפר, פוליטיקאית שהתמודדה מטעם מפלגת הירוקים על מקום בפרלמנט הקנדי בשנים 2006, 2008 וכן 2011, ביקרה בחודש ינואר האחרון בגרמניה כאשר נעצרה על ידי השלטונות המקומיים לאחר שהופיעה בסרטוני יוטיוב בהם היא מכחישה את השואה. באחד הסרטונים בהם הופיעה שייפר היא טוענת כי "השואה היא השקר המזיק והממשוך ביותר בהיסטוריה" ואף טענה כי מחנות ההשמדה היו "מחנות עבודה בהם לא היו תאי גזים".

התביעה הגרמנית הגישה נגדה כתב אישום בגין הסתה לשנאה והכחשת השואה, ובית המשפט הגרמני גזר עליה בסוף השבוע עשרה חודשי מאסר בפועל לאחר שהשופטים הרשיעו אותה בהכחשת השואה, שמהווה עבירה פלילית על פי החוק הגרמני.

מייקל מוסטין, מנכ"ל ארגון בני ברית בגרמניה, שיבח את החלטת השופטים ואמר לאחר גזר הדין כי "אנו משבחים את מערכת המשפט הגרמנית על התמודדות יעילה עם ביטוי בוטה של אנטישמיות. הכחשת השואה נמצאת שוב במגמת עלייה, אבל החלטה חשובה זו של בית המשפט צריכה לסייע ולהרתיע אחרים מלהיות מעורבים ברטוריקה של גזענות ושנאה" אמר מוסטין.

הוא סיפר כי אחיה של מוניקה שייפר, אלפרד, נידון בעבר לעונש מאסר של שלוש שנים וחודשיים בעבירות דומות של הכחשת השואה. "בני ברית ימשיכו להילחם באגרסיביות בתופעות של אנטישמיות, הכחשת השואה וכל צורה של גזענות" אמר מוסטין.