מפקד גדוד 947, סגן-אלוף ניר
מפקד גדוד 947, סגן-אלוף נירIDF Spokesperson's Unit

ביממה האחרונה ירטו לוחמי סוללת כיפת ברזל מגדוד 947 של חיל האוויר את כלל השיגורים שכוונו לשטחים בנוים בשטח ישראל מרצועת עזה.

מפקד גדוד 947, סגן-אלוף ניר אמר, "מערך ההגנה האווירית ערוך בהיערכות רחבה, ימים רבים, אל מול מגוון תרחישים. גם בליל אמש הפעלנו ודרכנו את ההעירכות אל מול שיגורים רבים מרצועת עזה אל תוך שטחנו. כלל האיומים שהיו לעבר שטחים מיושבים יורטו בהצלחה מלאה. כל שאר האיומים נפלו בתוך שטחים פותחים".

סגן מפקד גדוד 947, רב-סרן אלעד הוסיף "אנחנו ערוכים בכל יום מימות השבוע, לאורך כל השנה, בין אם זה שעות יום ובין אם לילה. בסופי השבוע האחרונים אנחנו נדרשים להיות דרוכים אפילו יותר מהרגיל ולכן אין משמעות מבחינתנו לסוף השבוע. אנחנו נמצאים באותה רמת דריכות ובאותה רמת מוכנות. המשמרות בין מרכזי ניהול היירוטים הלוחמים באתרי השיגור ובהיערכות השונה בשטח נמצאים ברמת דריכות מאוד מאוד גבוהה.

אנחנו לא מופתעים, אנחנו מכינים את הכוח שלנו להיות מוכן, ולהגיב מהר מאוד בקבועי זמן מאוד מאוד קצרים. הצוותים בשטח, למרות שהם חבר'ה צעירים, מנוסים מאוד הם דרוכים ומוכנים ויודעים להגיב לכל איום. אנחנו עושים את המשימה שלנו בלהט גדול ובדריכות ושליחות גבוהה מאוד. אנחנו מוכנים להגן על אזרחי ישראל בכל מקום ובכל זמן".