וונדל היסריץ', ראש המחלקה לשלום הציבור בפיטסבורג במדינת פנסילבניה, לא הצליח להסתיר את רגשותיו כשדיווח על הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג.

בעת שהקריא את מספר החרום עבור קרובי משפחה של הנפגעים, היסריץ' השתנק ומושל פנסילבניה, טום וולף, הניח יד על כתפו.

הדבר היה בעת שהיסריץ' מסר אמש (שבת) לעתונאים דיווח מסודר ראשוני על שאירע בבית הכנסת. הוא מסר גם על הקמתו של מרכז לסיוע לנפגעים ולאיחוד בין נפגעים לבני משפחות.

כשאחד העתונאים העיר לו, "לרגע אחד נשמעת מאוד אמוציונאלי", ענה ש"זו זירת פשע נוראית מאוד. זו אחת הנוראיות שראיתי, ואני ראיתי התרסקויות מטוסים. זה רע מאוד". היסריץ' הוא פרמדיק לשעבר עם 25 שנות ניסיון ב-FBI.

שמות 11 נרצחי הטבח בפיטסבורג, פנסילבניה, יפורסמו היום (א') בשעה 15:00 (שעון ישראל), אבל כבר הבוקר פורסם כבר שמו דניאל שטיין, בן 71.

בני משפחתו של שטיין סיפרו כי הוא הגיע לתפילת שבת בבוקר בבית הכנסת של קהילת "עץ חיים", וכשנודע להם על הירי במקום ולא הצליחו ליצור עמו קשר, הבינו שהוא בין הנרצחים.

מלבד הנרצחים, בטבח נפצעו עוד שישה בני אדם. שניים מהקורבנות, גבר בן 70 ושוטר בן 40 נפצעו באורח קשה. מצבם של שלושה פצועים נוספים, אישה בת 61, גבר בן 55 ושוטר בן 27, יציב. שוטר נוסף נפצע באורח קל וכבר שוחרר מבית החולים.