למעלה מ-300,000 תלמידים מגני הילדים, דרך בתי הספר היסודיים ועד החטיבות ובתי הספר העל יסודיים השתתפו בפעילויות, ימי עיון, השתלמות ולמידה סביב דמותו של הרב קוק בחמ"ד.

י"ט חשון הינו היום בו יצא הרב קוק ל'מסע המושבות' בצפון הארץ ועל כן נבחר לשמש כיום בו תלמידי החמ"ד יעמיקו בדמותו של הרועה הגדול- הרב אברהם יצחק הכהן קוק.

עבור יום זה הפיקו באגודת ידידי החמ"ד מגוון חומרים מקוריים ומעניינים לשימוש במוסדות השונים.

בתוך כך הופק סרטון המתאר את המשך עלילותיהם של חבורת הראי"ה שכבר השתתפו בסרטונים בעבר.

רות רוזנצווייג, מנכ"לית אגודת ידידי החמ"ד אמרה: "זו השנה השלישית שאנו מציינים בחמ"ד את את יום הרב קוק, שאנחנו זוכים ללכת לאורו במשך השנה כולה, לייחד לכך יום ללמוד מתורתו, לבדוק מה רלוונטי מתורתו לחיינו ולהפנים. אנו שמחים וגאים להיות שותפים בעיצוב היום הזה, להכין תכנים לצד צוות התכנים של החמ"ד".

בערכה שנשלחה למחנכים מטעם ידידי החמ"ד נכתב: "עם תחילת החורף, אחרי החגים, התלמידים ימצאו את עצמם בשיגרה היומיומית, בהתמודדויות הלימודיות והרוחניות, החברתיות והרגשיות.

בעולם בו אנו חיים, כשההישגים והצלחות מוחצנים כלפי חוץ, קשיים וחוסר הצלחה מהווים תחושה של כישלון ותסכול ואיכות המעשה נמדדת בגורמים חיצוניים, ננסה להעביר את המסר החשוב של הרב, כי בכל מעשה שהאדם עושה, כשהוא עושה אותו במלוא ההתגייסות, הרצינות והמאמץ, המעשה הופך מפעולה טכנית,למפגש עם ריבונו של עולם ולגילוי האלוקות בעולם.

בעולם כה הישגי ומדיד, היכולת לתת לילדים כלים להתמודדות עם קשיים, אכזבה, או לחילופין עם הצלחות גדולות מאוד, שמשאירות תחושת ריקנות, הוא אחד מתפקידנו החינוכיים. הרב קוק זצ"ל צייד אותנו בכלים משמעותיים אותם ניתן להעביר לדור הבא.

לעתים יש חשש מעיסוק בסוגיות בוערות מעולמם של תלמידים ומורים כאחד. סוגיות כגון: קשיים בעבודת המידות ובתחומים הלימודיים והחברתיים.

לא נחשוש. נעצים את עצם החיפוש, את הדרישה להתבונן על מה שכבר נעשה ונבין כי במעשה, הילד בעצם מביא לידי ביטוי את ההתגלות האלוקית בעולם. שנזכה שילמדו תלמידנו מתוך תחושת שמחה, סיפוק ועשיה למען התגלות שמו יתברך".