לא יתכן. קיש
לא יתכן. קישצילום: הלל מאיר/TPS

ועדת הפנים בראשות ח"כ יואב קיש אישרה את התיקון להצעת חוק לתיקון פקודת בתי הסוהר בנושא שחרור מנהלי. הצעת החוק אושרה בוועדה באוגוסט האחרון אך טרם עברה במליאה.

את התיקון, לפיו לא יכללו אסירים ביטחוניים בשחרור המנהלי, יזם יו"ר הוועדה, ח"כ קיש אשר הסביר כי מטרתו היא למנוע ניצול של החוק לשחרור מחבלים

"הצורך לרווח את בתי הסוהר בדחיפות, לאור פסיקת בג"ץ, אינו יכול בשום אופן לכלול שחרור מחבלים", טען ח"כ קיש.

הרשימה המשותפת הגישה 39 הסתייגויות, שכולן נדחו על ידי הוועדה. התיקון להצעת החוק התקבל ברוב של שבעה תומכים מול שני מתנגדים - חברי הרשימה המשותפת.

ח"כ יעקב אשר העיר לאחר ההצבעה: "החוק מאפשר שחרור מנהלי מוקדם לאסירים שנשפטו לתקופות של עד 4 שנים, ללא קשר לניכוי שליש, ולאסירים שנשפטו ליותר מ-4 שנים, רק אם ועדת השחרורים אישרה להם ניכוי שליש. הנתונים היום מראים שרק כשליש מהאסירים זוכים ליהנות מניכוי שליש, וזאת הן בשל בעיות פרוצדורליות והן בשל חוסר תקציב לתוכניות לשיקום האסיר".

לדבריו, "אחד המרכיבים הטרגיים הוא שיש אסירים שידם משגת לשכור עובדת סוציאלית שמכינה להם תוכנית שיקום, ולכן הם יכולים לבקש קיצור מאסר, ומי שידו אינו משגת, נותר בפנים ללא יכולת לבקש זאת. זו אפליה קשה על רקע עוני. אני מבקש לכנס את הוועדה לדון בנושא".