מעצימים את כולם
מעצימים את כולםצילום: דוברות עלה

ביותר מ-1,400 ערים ומוקדים ברחבי העולם קיימו בשבת האחרונה את אירועי "השבת העולמית", אבל שבת אחת הייתה מיוחד מכולם.

השבת נערכה במרכז 'עלה' בירושלים, לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, ובה השתתפו 84 חניכים, כ-60 מתנדבים, בנות שירות ואנשי צוות רבים, שהתרגשו לקחת חלק בפרויקט השבת העולמית.

את השבת קיבלו כולם בתפילת קרליבך ובסעודה חגיגית, ולאורך השבת התקיימו פעילויות מיוחדות בהן עונג שבת שמח, טיול על גלגלים בקריית משה, הצגות, תחרויות ועוד.

לקראת סיום השבת התקבצו כולם לסעודה שלישית ולמעגל שירה גדול בו עשרות מתנדבים, חניכים ואנשי צוות, שרו ביחד וסיכמו שבת מרגשת.

''השבת העולמית'' היא יוזמה שהחלה בדרום אפריקה בשנת 2013 כאשר אדם מהקהילה היהודית שאל את הרב ד"ר וורן זאב גולדשטיין, רבה הראשי של דרום אפריקה, מה יקרה אם כל היהודים בעולם ישמרו שבת אחת. במקום לענות לו תשובה פילוסופית החליט הרב להרים את הכפפה. במיזם משתתפות מאות קהילות יהודיות ברחבי העולם, בין היתר ביפן, אוגנדה, טזמניה ופקיסטן. בישראל התקיימו השנה יותר מ-500 אירועים במסגרת המיזם בפריסה ארצית.

שלומית גרייבסקי, מנכ"ל עלה בירושלים, אמרה "הכל מתחיל מאמונה ומהחלטה. כשראינו את פרויקט השבת העולמית, הבנו את האפקט שלה על כל עם ישראל. אמנם אי אפשר לשנות את המציאות הנתונה, אבל אנחנו חוזרים באמירה שכולנו חלק מעם ישראל. לכן כל פעילות, העצמה או תרומה שיש לחברה, אנו גם שם, מעצימים את כולם. אנו שייכים לקהילה וחוגגים עימה בכל הזדמנות. יש כאן אמירה שאנו חוזרים עליה כי היא חשובה ביותר בתוך החברה - באירועים כאלו ואחרים אין הבדל בין אדם שמרותק לכיסא גלגלים לבין אדם שהולך על רגליו".

בן, אחד המתנדבים, אמר בסיום השבת: "קשה להסביר את האווירה המיוחדת הזו, בה שבת שלמה שאין יחס למוגבלות. כולנו יהודים וכולנו מתרגשים יחד בשבת, ולא משנה מי אתה. זו שוב ההוכחה, שיש כל כך הרבה מן המשותף. אמנם המוגבלות קיימת, אבל במקום שיש חברות, אהבה והכלה אמיתית- ההנאה מושלמת לכולם".