בנט בפיטסבורג
בנט בפיטסבורגצילום: אלקסי רוזנפלד

שר החינוך והתפוצות, נפתלי בנט, נאם הלילה (שני) בעצרת לזכר 11 קרבנות הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג, פנסילבניה, כנציג ממשלת ישראל לאיזור.

באירוע השתתפו גם שליח הנשיא טראמפ למזרח התיכון - ג׳ייסון גרינבלט, מושל פנסילבניה - תום וולף, שגריר ישראל בארה״ב - רון דרמר, ראש עיריית פיטסבורג - ביל פדוטו, וכן כ-5,000 תושבי האיזור שהביעו את צערם על הרצח הנורא.

את דבריו פתח בנט בציטוט מספר תהילים "גם כי אלך בגיא צלמות, לא אירא רע כי אתה עמדי" ופנה לחברי הקהילה היהודית: "היום אנו עומדים בצל המוות. בצל מתקפת טרור פחדנית, זדונית ואכזרית כלפי יהודים שהגיעו לתפילה בבית הכנסת במה שמתברר כמתקפה האנטישמית הקטלנית ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית".

"אולם", המשיך בנט ואמר "בביקורי כאן היום לא ראיתי מוות. ראיתי את החיים, שהשנאה לעולם לא תעקור. אנו עומדים יחד, יהודים מכל הקהילות, אנשים מכל הסוגים. אמריקאים וישראלים, אנשים שאומרים יחד: לא לשנאה".

"באתי לכאן בשם מדינת ישראל, בשם ממשלת ישראל ובשם עם ישראל. באתי כדי להעביר מסר של אחדות, של חוזק ועצמה. אקדח הרוצח לא כוון כלפי מי שזוהה כקונסרבטיבי, אורתודוקסי או רפורמי, לא כלפי ימני או שמאלני. הוא כוון כלפי יהודים חפים מפשע וגבה את חייהן של 11 נשמות קדושות באקט של אנטישמיות נפשעת", הדגיש בנט.

בנט הביע את דאגתו מהאנטישמיות המסוכנת ברחבי העולם ואמר "כמעט 80 שנים מאז ליל הבדולח, כשיהודי אירופה נספו בלהבות בתי התפילה שלהם, דבר אחד ברור - אנטישמיות אינה זיכרון רחוק, האנטישמיות היא סכנה ברורה ומיידית. משדרות ועד פיטסבורג, היד המשגרת טילים היא אותה היד היורה במתפללים. אנו נילחם בשנאת יהודים בכל מקום בו היא תרים את ראשה".

השר דיבר על ערכי הדמוקרטיה והחופש המשותפים לשתי האומות, האמריקאית והישראלית, וחתם את דבריו באומרו, "המסר שלי היום ברור: לא נשתוק. אנו נתגבר והחירות תנצח. אחדות תביס את החלוקה, אהבה תביס שנאה, אור יביס את החושך. עם ישראל חי".